سیدعلی آقازاده در جمع خبرنگاران؛

برخی مسئولان خوابند|حقوق و مزایای نمایندگان ۲۷ میلیون است|باندهای فساد به جان مردم افتادند

آقازاده با اشاره به اینکه محصول برنج در واقع میراث فرهنگی گیلان در بعد اقتصادی است، گفت: متاسفانه برخی از مسئولان ما خواب هستند و باید انها را بیدار کرد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نشست خبری سردار سیدعلی آقازاده نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی به مناسبت ۱۷ مرداد ماه و روز خبرنگار برگزار شد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه با گرامیداشت ۱۷ مرداد ماه گفت  بسیار توفیق شد که در این روزها کنار شما اصحاب رسانه باشم و این لحظات بهترین لحظات من است.

آقازاده با اشاره به اینکه بنده نیز توفیق فعالیت در عرصه فرهنگی را دارم، گفت: نگاه پرسش گری و مطالبه گری در وجودم است، درست همان خصوصیتی که در وجود یک خبرنگار است.

وی ادامه داد: به عنوان نماینده مردم در مجلس حضور دارم و امروز مطالبه به حق مردم بحث اشتغال و معیشت است و همه مسئولین نظام پای کار هستند تا راه حل برون رفت از مشکلات اقتصادی را پیدا کنند.

باندهای فساد به جان مال مردم افتاده اند

نماینده رشت با بیان اینکه اولویت محوری مجلس بحث اقتصادی و معشیت مردم است، افزود: امیدوارم که با برنامه های ضربتی بتوان از بر مشکلات فائق آمد.

وی گفت: علی رغم اینکه مشکلات اقتصادی، معیشت و اشتغال وجود دارد اما شاهد ناهنجاری های اجتماعی و فساد هستیم.

آقازاده با بیان اینکه وجود فساد در جامعه ناشی از ناکارآمدی مدیریتی است، گفت: این فساد در سال های اخیر بسیار سازماندهی شده انجام می شود و به گونه ای است که باندهای فساد به جان مال مردم افتاده اند.

وی گفت: باید ریشه فساد خکشیده شود تا کسی جرات ورود به باندهای فساد را نداشته باشند.

نماینده رشت با ابراز نارضایتی از وضعیت موجود گفت: باید از مدیران انقلابی برای جلوگیری از این فسادها و ناکارآمدی ها استفاده کنیم.

برخی از مسئولان ما خواب هستند و باید آنها را بیدار کرد

وی با تاکید بر ضرورت شناسایی مزیت ها و فرصت های استان گفت: گیلان سه فرصت اساسی دارد که کشاورزی یکی از این فرصت هاست. با حمایت از محصولات کشاورزی کمک زیادی به اقتصاد استان و حتی کشور خواهیم کرد.

آقازاده با اشاره به اینکه محصول برنج در واقع میراث فرهنگی گیلان در بعد اقتصادی است، گفت: اگر از این محصولات حمایت نشود، ضرر زیادی خواهیم دید و یکی از  این آسیب ها، زمین خواری و فروش زمین های زراعی است.

وی ادامه داد: متاسفانه شاهد عدم حمایت از زمینهای کشاورزی هستیم و برخی از مسئولان ما خواب هستند و باید انها را بیدار کرد.

به گزارش دیارمیرزا، آقازاده یکی دیگر از فرصت ها را گردشگری عنوان کرد و گفت: طبیعیت گیلان باید حفظ و حراست شود و متاسفانه در گیلان شاهد سرگیجه در حمایت از این حوزه هستیم.

وی افزود: گیلان در بخش صنعت بسیار عقب مانده است و ۴۰ درصد صنایع استان فعال هستند و باید به این عرصه توجه بیشتری شود. این حمایت ها باید شامل تامین مواد اولیه، بازار فروش، اعطای تسهیلات، دوری از بروکراسی اداری و….باشد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان یادآور شد: اگر از صنایع گیلان حمایت نشود هیج سرمایه گذاری به استان نخواهد آمد. روند مدیریت سنتی و منفی در استان داریم و باید به شکل امروزی، علمی و با نگاه مثبت و تعاملی این کار را پیش ببریم.

وی به شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: اکر برخی زیر ساخت ها در استان وجود داشت عملکرد بهتری می توانستیم داشته باشیم.

آقازاده با تاکید بر اینکه بر اساس شاخص ها در حوزه پزشکی و خدمات درمانی استان نحیف است، افزود: امروز شاهد حضور قدرتمندانه جمهوری اسلامی هستیم و هیچ اتفاقی در منطقه بدون حضور جمهوری اسلامی نخواهد افتاد و این اقتدار ابتدا به اقتدار داخلی برمی‎گردد و حتی جهان قدرت جمهوری اسلامی را به رسمیت شناخته است.

وی افزود: با تمام دشمنی هایی که علیه جمهوری اسلامی صورت می‎گیرد، جامعه ای شاد و پویا داریم.

در حال حاضر رشت شهر مخروبه ای است

سردار آقازاده در این نشست در پاسخ به سوالات خبرنگاران گفت: عافیت طلبی ها را باید کنار بگذاریم، متاسفانه عافیت طلبی و منفعت طلبی مشکل اساسی جامعه است.

وی در مورد عملکرد شورا و شهرداری رشت نیز گفت: در این مورد فعلا چیزی برای گفتن نداریم و در حال حاضر شهر مخروبه ای داریم و مسئولان رده بالا نیز حامی خوبی برای توسعه شهر رشت نیستند.

حقوق و مزایای نمایندگان ۲۷ میلیون تومان است/ شاهد خرید و فروش پست های مدیریتی هستیم

نماینده رشت در مورد میزان حقوق نمایندگان گفت: نمایندگان ۲۷ میلیون تومان حقوق و مزایا دریافت می کنند که شامل هزینه دفتر، افرادی شاغل در آن و… است که  رقم زیادی نیست و باید این مبلغ در مسیر خدمت رسانی به مردم هزینه شود.

آقازاده با تاکید بر اینکه بنده به شفافیت آرای نمایندگان اعتقاد دارم، افزود: خبرنگاران باید از نمایندگان قبل از ورود به مجلس میزان دارایی هایشان را بخواهند و بعد از چهار سال هم این سوال را بپرسد اما متاسفانه این شفاف سازی صورت نگرفته است و حتی گاهی شاهد خرید و فروش پست های مدیریتی هستیم.

وی در پاسخ به سوال دیارمیرزا در مورد دخالت نمایندگان در عزل و نصب ها گفت: باید از مدیران کارآمد و انقلابی در مدیریت ها استفاده شود و آنچه امروز می‎بینم این است که مدیران باندی، ناشایست، رابطه ای و ناتوان سر کار هستند. در جامعه نیروهای خوبی داریم و با سر کار امدن این نیروها مردم شیرینی مدیریت درست را می توانستند بچشند.

آقازاده با بیان اینکه نمایندگان به راحتی می توانند پولدار شوند اما باید صداقت و وجدان کاری و تعهد اخلاقی داشته باشند، گفت: امانتداری از خصوصیت های یک نماینده صادق است.

نماینده رشت در مورد شیک پوشی برخی مسئولان اظهار داشت: متاسفانه ولخرجی در ظواهر خوب نیست و هرکسی که این کار را انجام می‎دهد کمبود دارد.

گیلان از حضور مدیران غیربومی رنج می برد/ روحانی نباید حرفهای قهوه خانه ای بزند

وی در مورد مدیرات غیر بومی گفت: استان گیلان متاسفانه از این مسئله رنج برده است در حالیکه گیلان دارای نیروهای کارآمد و توانمندی است.

به گزارش دیارمیرزا، عضو کمیسیون امنیت ملی در مورد رابطه با چین و امضای قرارداد ۲۵ ساله گفت:. کشورها در برقراری رابطه منافع خودشان را در نظر میگیرند و ایران نیز مستثنا نخواهد بود.

وی در مورد این سوال که رییس جمهور گفته بود منشاء شیوع کرونا از مسابقات ورزشی در گیلان بوده، اظهار کرد: رییس جمهور باید در مباحث کلان شرکت کند و در نشست قهوه خانه ای نباید مشارکت داشته باشد و چنین حرفهای قهوه خانه ای بزند.

Share