نماینده گیلان در مجلس خبرگان تاکید کرد؛

برخورد روشن و شفاف با مردم به نفع نظام است|لزوم رعایت دستورالعمل های ستاد ملی کرونا

نماینده گیلان در خبرگان، خواستار اولویت بندی و شفاف سازی در برنامه ریزی ها شد و خاطرنشان کرد: برخورد روشن و شفاف با مردم به نفع نظام است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت الله رضا رمضانی در شورای اداری استان گیلان که در سالن غدیر استانداری برگزار شد، ضمن گرامیدشات هفته دولت، عقلانیت، تدبیر و اخلاص را سه ویژگی شهید رجایی دانست و اظهار کرد: هر کدام از این سه ویژگی نشانه کارآمدی است.

وی کارآمدی نظام را وابسته به کارآمدی مدیران کلان و خرد و میانی در قوای سه گانه دانست و افزود: کارآمدی این نیروها نقش مهمی در کارآمدی نظام دارد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، جایگاه علمی را نخستین اصل مدیریت از دیدگاه اسلام دانست و تصریح کرد: در انتخاب مدیران باید استانداردهای علمی در حوزه مدیریت مورد توجه قرار گیرد. توجه به بایدها و نبایدهای فقهی دومین اصل در مدیریت اسلامی است، زیرا اسلام با رویکرد ماکیاولی مخالفت جدی دارد و نباید از هر وسیله ای برای تثبیت قدرت استفاده کرد.

آیت الله رمضانی، با بیان اینکه اخلاق اصل سوم در مدیریت اسلامی است، متذکر شد: آیه «فَبِمَا رَحْمَهٍ مِّنَ اللّهِ لِنتَ لَهُمْ وَ لَوْ کُنتَ فَظّاً غَلِیظَ الْقَلْبِ لاَنفَضُّواْ مِنْ حَوْلِکَ» نشان دهنده اهمیت اخلاق در حوزه مدیریت است.

وی از ولایی بودن به عنوان اصل چهارم در مدیریت اسلامی یاد کرد و گفت: مدیران در نظام اسلامی باید هم نسبت به مردم و هم نسبت به مجموعه نظام علاقمند باشند. اسلام، رهبری و مردم سه رکن نظام ما هستند و توجه به مردم در عرصه بین المللی این نظام را بیمه خواهد کرد.

نماینده گیلان در مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به فعالیت ۳۰ ساله مجمع جهانی اهل بیت(ع)، تاکید کرد: این مجمع با دستور رهبر انقلاب و خواست علما و اندیشمندان داخلی و خارجی تاسیس شده و با ۱۴۴ کشور ارتباط دارد. دانشگاه بین المللی مجمع جهانی اهل بیت کار تربیت نیرو را بر عهده دارد و خبرگزاری ابنا به ۲۵ زبان ترجمه می شود و ۶۰۰۰ مبلغ دینی در کل دنیا داریم. بیش از ۲۲ هزار مقاله نیز در دانشنامه مجازی اهل بیت تحت عنوان ویکی شیعه بارگذاری و به ۱۰ زبان ترجمه شده است.

وی در ادامه، آیت الله محمدعلی تسخیری را شخصیت نامدار جهان اسلام دانست و اضافه کرد: آیت الله تسخیری به عنوان اولین دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت از جامعیت ویژه ای در حوزه های فقهی برخوردار بود و برجستگی علمی، مخاطب شناسی، ولایت پذیری، مدیریت جهادی و تواضع ایشان الگوی کامل و جامعی برای طلاب و فضلاست.

آیت الله رمضانی، ویروس منحوس و ناخوانده کرونا را یک بحران جهانی دانست و بیان کرد: باید از این بحران یک فرصت طلایی ایجاد کنیم.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت، حل مشکلات استان گیلان را در گرو استفاده از خرد جمعی دانست و افزود: جبران خسارت ناشی از بارش باران برای کشاورزان مد نظر مسئولان قرار گیرد.

وی گیلان را یک استان مرزی دارای امنیت و آرامش دانست و تصریح کرد: افزایش قیمت کالاها فشار مضاعفی بر مردم وارد کرده است و مسئولان با نظارت جدی بر بازار جلوی سوءاستفاده ها را بگیرند.

عضو مجلس خبرگان، بر استفاده از ظرفیت منطقه آزاد انزلی تاکید کرد و یادآور شد: مناطق آزاد ظرفیت توسعه ای برای کشور هستند و می توان رونق تولید ایجاد کرد. مقام معظم رهبری گیلان را استانی با ظرفیت ممتاز می دانند و لذا باید از منابع انسانی و طبیعی این استان استفاده مناسب کنیم.

آیت الله رمضانی، خواستار به کارگیری نیروهای متخصص و متعهد شد و اضافه کرد: هجمه های فرهنگی استکبار روز به روز در حال افزایش است و متولیان فرهنگی، مهندسی و آموزش فرهنگ عمومی را جدی بگیرند.

وی خواستار اولویت بندی و شفاف سازی در برنامه ریزی ها شد و خاطرنشان کرد: برخورد روشن و شفاف با مردم به نفع نظام است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت، با اشاره به فرارسیدن ایام محرم، به چرایی و چگونگی نهضت عاشورا پرداخت و تصریح کرد: بیشتر به چگونگی قیام امام حسین(ع) پرداخته ایم و امروز نیازمند تحلیل های دقیق در حوزه چرایی عاشورا و تطبیق آن با شرایط جامعه هستیم. در واقع باید از عاشورا الگو بگیریم.

آیت الله رمضانی، رعایت دستورالعمل های ستاد ملی کرونا را شرعی و قانونی دانست و یادآور شد: نمی توانیم عزاداری امام حسین(ع) را تعطیل کنیم، زیرا محرم به عنوان یک سنت باید حفظ شود، اما افراط و تفریط در برگزاری آیین های عزاداری درست نیست و مجوز نداریم بدون رعایت پروتکل های بهداشتی مراسم برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه انسان برای حفظ جان از مال می گذرد، گفت: قهرمان ملی کسی است که برای حفظ وطن جان می دهد؛ البته در نظام های سکولار دین دغدغه حوزه های اجتماعی نیست، اما قیام امام حسین(ع) نشان داد برای احیای دین حق باید جان را فدا کنیم تا کوچکترین خدشه ای به اسلام و ارزش های اسلامی وارد نشود.

عضو مجلس خبرگان، مهمترین وظیفه نظام اسلامی را دفاع از ارزش های اسلام دانست و یادآور شد: دفاع از اسلام دفاع از کرامت انسان و حقوق بشر و عدالت و معنویت و عقلانیت و مقاومت را به دنبال خواهد داشت و در نهایت زمینه ساز تحقق گام دوم انقلاب خواهد شد.

Share