اداره کل آموزش و پرورش گیلان اعلام کرد:

بخشنامه جذب سرباز طلبه برای سال تحصیلی آینده صادر شد+ جزییات

اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان در نظر دارد در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ همانند سنوات گذشته از میان روحانیونی که قصد دارند دوران خدمت وظیفه خود را در فعالیت های پرورشی و امور فرهنگی سپری کنند، ثبت نام نماید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان در نظر دارد در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ همانند سنوات گذشته از میان روحانیونی که قصد دارند دوران خدمت وظیفه خود را در فعالیت های پرورشی و امور فرهنگی سپری کنند، ثبت نام نماید.

در اجرای مصوبه فرماندهی معظم کل قوا مبنی بر تسری مقررات خدمت وظیفه روحانیون در امور علمی، فرهنگی و تبلیغی در وزارت آموزش و پرورش و با توجه به مجوز شماره ۷۴/۲۱۵/۱/۲۲۱۳ مورخ ۶ اردیبهشت۱۳۹۹ ستاد کل نیروهای مسلح و نامه شماره۱۹۴۱ مورخ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در نظر است همانند سنوات گذشته جمعی از روحانیون، دوران خدمت وظیفه خود را در فعالیت‌های آموزشی، پرورشی و امور فرهنگی به انجام برسانند.

شرایط فردی که طلاب ببه شرح زیر است:

۱- دارا بودن کد فعال در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه

۲- برخورداری از توانایی جسمی لازم برای انجام ماموریت‌های محوله

۳- تعهد به انجام ماموریت‌های محوله در طول دوران خدمت سربازی

۴- ملبس بودن به لباس روحانیت و تعهد به رعایت سایر شئونات روحانیت

۵- دارا بودن حداقل مدرک تحصیلی سطح یک حوزه

و از جمله ضوابط این طرح می‌توان به اولویت خدمت وظیفه این افراد در آموزش و پرورش، به منظور فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی و تدریس درس پرورشی اشاره کرد.

همچنین اولویت محل خدمت این افراد مدارس با نیازهای خاص فرهنگی – تربیت و مدارس شبانه روزی و مناطق محروم خواهد بود.

مدت خدمت وظیفه در آموزش و پرورش ۲۴ ماه است و برای افرادی که در بین سال تحصیلی منتزع شده و یا مرتکب غیبت غیرموجه (بیشتر از یک ماه) گردند، گواهی انجام وظیفه صادر نمی‌شود.

متقاضیان جهت ثبت نام اولیه با در دست داشتن مدارک شرح ذیل حداکثر تا روز پنج شنبه ۱۶ مرداد ۹۹ به ادارات محل سکونت خود مراجعه نمایند. ضمنا محل اشتغال آنان برابر نیاز توسط اداره کل تعیین می شود.

۱- اصل و تصویر شناسنامه و کارت ملی(۲ مجموعه)

۲- اصل و یا گواهی نامه موقت پایان تحصیلات (حداقل سطح یک – مورد تایید شورای عالی حوزه های علمیه) به همراه ۲ مجموعه کپی

۳- معرفی نامه از حوزه علمیه محل تحصیل مبنی بر دارا بودن کد فعال (۲ مجموعه تصویر)

۴- عکس ۴*۳ (۶ قطعه)

۵- پوشه سبز رنگ – گیره ۸ سانتی – کاور پلاستیکی (۵ عدد)

Share