در مجتمع نیمه صنعتی فشتام رشت؛

بازدید معاون اقتصادی وزیر کشور از پنج واحد تولیدی دانش بنیان

بابک دین پرست معاونان هماهنگی امور اقتصادی وزیرکشور و استاندار گیلان از پنج واحد تولیدی دانش بنیان بازدید کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، بابک دین پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور در ادامه سفر به استان گیلان ظهر امروز (پنجشنبه) با همراهی آرش فرزام صفت معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، از شرکت سبو سیب سلامت، شرکت تعاونی دانش بنیان حامیان سلامت برومند، شرکت پاک نوش سبز آذر آبادگان، شهر هوشمند گیلسا و شرکت ریزجلبکی پارسیان در مجتمع نیمه صنعتی فشتام رشت بازدید و از نزدیک در جریان روند تولید این مجموعه‌ها قرار گرفتند.
شرکت سبو سیب سلامت که با همکاری نخبگان دانشگاهی از فضولات حیوانی و ضایعات کشاورزی به روش اکسترود، کودآلی ارگانیک (استریل شده) تولید می‌کند، برخلاف کود های شیمیایی، فاقد تاثیرات مخرب بر خاک ، ریشه گیاهان و محیط زیست بوده و عناصر موجود در آن در اثر آبیاری متوالی یا بارندگی شسته نمی.شود.
کود ارگانیک تولید شده در این شرکت پس از استفاده در اراضی کشاورزی موجب اصلاح فعالیت بیولوژیکی، کشت و کار و خواص شیمیایی خاک می شود.
شرکت تعاونی دانش بنیان حامیان سلامت برومند انواع شیرین کننده های جایگزین شکر بصورت پودر، گرانول، قند و مایع با ظرفیت سالیانه هزار تن تولید می‌کند.
شرکت فناور پاکنوش سبز آذرآبادگان نیز نوشیدنی چای تخمیری و پروبیوتیک کامبوچا که دارای خواص دارویی و گیاهی بوده و انواع ویتامین‌ها و اسیدهای مفید بدن مانند اسید گلوکورونیک در درمان کبد چرب را داراست، تولید می‌کند.
شرکت شهر هوشمند گیلسا اولین تولید کننده محصولات هوشمند سازی ساختمان بوده و شرکت ریزجلبکی پارسیان نیز با استفاده از فناوری نوین جلبک تولید  و آن را به کنستانتره میکروجلبکی تبدیل می‌کند.

در این بازدید دکتر دین پرست از برخی دستاوردهای شرکت های فناور مستقر در این مجتمع دیدن کرد و با مدیران و نوآوران این شرکتها گفتگو نمود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسه منطقه ای وزارت کشور در این خصوص گفت: اولویت نخست دولت در شرایط کنونی توسعه ظرفیت‌های اشتغال دانش بنیان و تولید محصولات فناورانه است و سنجش عملکرد استانداران بر اساس میزان اجرایی این مورد، ارزیابی می شود.

وی افزود: معیار ارزیابی عملکرد هر یک از استانداران در سال جاری، میزان پایبندی آنها به اجرایی کردن موارد  تعیین شده از سوی وزیر کشور برای سال «جهش تولید » است.

Share