در جلسه شورای شهر رشت مطرح شد؛

بازداشت شهردار وقت منطقه ۳ رشت به دلیل آبنمای موزیکال | کارگران شهرداری دادشان درآمده است

در جریان بررسی لایحه آب نمای موزیکال بوستان ملت رشت، حجت جذب گفت: پس از بازگشایی فاز اول آبنمای موزیکال به علت راه بندان و دفن شهدای گمنام در بوستان ملت، شهردار منطقه سه به مدت ۲ روز بازداشت شد!

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا یکصد و پنجاه و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت با حضور اعضای شورا عصر روز چهارشنبه برگزار شد.

رییس شورای شهر رشت در مورد لایحه تفریغ بودجه سال ۹۵ و ۹۶ گفت: این لایحه قابل طرح نیست و حسابرسی آن انجام نشده است و اگر اعضا موافق هستند فعلا مسکوت بماند که با موافقت اعضا مسکوت ماند.

در ادامه جلسه لایحه افزایش حق مسکن و مزایای نیروی خدماتی برای ۴۹ نفر تا سقف ۵ میلیارد ریال مورد بررسی قرار گرفت.

محمدحسن علیپور در مورد این لایحه گفت: اگر افزایشی قرار است، صورت گیرد باید برای همه نیروهای شرکتی باشد و همه پیمانکاران حمایت شوند.

وی خطاب به شهردار رشت گفت: کارگران دادشان درآمده است تا چه زمانی باید حقوق آنها پرداخت نشود. برای سال ۹۹ بن کارگری به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده که هنوز پرداخت نشده است.

علیپور تاکید کرد: هرگونه افزایش اضافه کاری و حق مسکن باید شامل همه کارگران شهرداری باشد.

مصوبات شورا توسط شهرداری اجرا نمی شود

به گزارش دیارمیرزا، در ادامه جلسه لایحه آب نمای موزیکال مورد بررسی قرار گرفت.

رمضانپور نرگسی در مورد این موضوع گفت: در کمیسیون مصوب شد که این پروژه از سازمان سیما و منظر به معاونت زیر بنایی منطقه ۳ شهرداری رشت با مبلغ ۳۰ میلیارد ریال برود.

ذاکری دیگر عضو شورا در مورد این لایحه گفت: معتقد هستم در زمان بستن قرارداد در همان سال اول مبلغ پروژه با قرارداد منطبق نیست و باید همه موارد در مورد هزینه کرد این پروژه به صورت دقیق مورد بررسی قرار گیرد.

فرهام زاهد دیگر عضو شورا در مورد این پروژه اظهار کرد: متاسفانه مصوبات شورا توسط شهرداری اجرا نمی شود چه برسد به یادداشت هایی که می فرستیم؟ باید سوالات اعضا در مورد این پروژه به صورت دقیق از سوی شهرداری پاسخ داده شود.

حجت جذب نیز گفت: پس از بازگشایی فاز اول آبنمای موزیکال به علت راه بندان و دفن شهدای گمنام در بوستان ملت، شهردار منطقه سه به مدت ۲ روز بازداشت شد!

وی گفت: پیشنهاد می‌کنم قبل از هزینه جدید یک جلسه با همه ارگان های ذیربط داشته باشیم و تمام مسایل و مشکلات این پروژه مورد بررسی قرار گیرد.

حاجی پور رییس شورای شهر رشت در ادامه جلسه گفت: برخی کمکاری ها باعث ضرر و زیان شهرداری رشت شده است و در شرایطی که می توانستند پروژه ای با رقم اعتباری ۳ میلیارد تومان را به اتمام برسانیم با تاخیر افتاده و در حال حاضر اتمام تکمیل آن به ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیازمند است.

اعضای شورا با این لایحه نیز موافقت کردند.

گفتنی است، انتخابات هیات رییسه سال چهارم شورای پنجم رشت در جلسه فوق العاده روز شنبه برگزار خواهد شد.

Share