محمدی امروز در جمع خبرنگاران:

اولین جشنواره ملی تئاتر مجازی نینوایان به میزبانی سازمان فرهنگی شهرداری رشت

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت با اشاره به موضوع این جشنواره ملی، تصریح کرد: کربلا ووقایع عاشورا، ایثار و شهادت طلبی در عاشورا، تاثیرقیام عاشورا و مکتب حسینی در جامعه امروز و نقل کربلا از موضوعات مشخص شده در این جشنواره ملی می باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت از برگزاری جشنواره تئاترنینوایان در سطح ملی به صورت مجازی در گیلان خبرداد و گفت: کربلا و وقایع عاشورا، ایثار و شهادت طلبی در عاشورا، تاثیرقیام عاشورا و مکتب حسینی در جامعه امروز و نقل کربلا از موضوعات مشخص شده در این جشنواره ملی می باشد.

حمید رضا محمدی امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت رونمایی از پوستر جشنواره ملی تئاتر مجازی نینوایان با تسلیت فرارسیدن ماه عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسن (ع) اظهار کرد: محرم امسال با حال و هوایی خاص و با توجه به تاکیدات ستاد ملی مقابله با کرونا متفاوت تر از هرسال برگزار می شود از این رو، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت برنامه های متنوعی را برای ایام سوگواری تدارک دیده است.

وی از برگزاری جشنواره تئاترنینوایان در سطح ملی به صورت مجازی در رشت خبرداد و افزود: این جشنواره در سه بخش نمایشهای کوتاه، نقالی و پرده خوانی و مراسمهای آئینی به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت برگزار می شود.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت با اشاره به موضوع این جشنواره ملی، تصریح کرد: کربلا و وقایع عاشورا، ایثار و شهادت طلبی در عاشورا، تاثیرقیام عاشورا و مکتب حسینی در جامعه امروز و نقل کربلا از موضوعات مشخص شده در این جشنواره ملی می باشد.

محمدی با تاکید بر اینکه گروههای مختلف نمایش از سراسر ایران میتوانند نمایشهای خود را با موضوع‌های مشخص شده در فراخوان جشنواره، به شماره دبیرخانه ارسال نمایند، گفت: در مرحله اول فیلم‌های ارسالی توسط گروه بازبینی جشنواره ملی ارزیابی شده و تعداد ۲۱ فیلم در سه بخش انتخاب و وارد جشنواره ملی تئاتر مجازی نینوایان می شود.
وی با بیان مراحل مختلف ارزیابی و داوری هئیت داوران در جشنواره ملی تئاتر نینوایان گفت: هئیت داوران که در سطح ملی انتخاب شده، از میان آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره، گروه های برتر نمایشی را انتخاب و برای تجلیل به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت، معرفی می کنند.

۱۰ مهر آخرین فرصت ارسال آثار به جشنواره ملی نینوایان

دبیر جشنواره ملی تئاتر مجازی نینوایان نیز با اشاره به فرایند این جشنواره اظهار کرد: پس از اعلام فراخوان جشنواره ملی تئاتر مجازی نینوایان، کلیه گروه‌های سراسر کشور تا ۱۰ مهر فرصت دارند که آثار خود را برای شرکت در این جشنواره ارسال کنند.

هومن میرمعنوی با بیان اینکه آثار ارسالی تا ۱۵ مهرماه بازبینی شده و نمایشهای منتخب از تاریخ ۱۷ الی ۲۴ مهر در صفحه اینستاگرام جشنواره ملی پخش خواهند شد، گفت: اختتامیه نخستین جشنواره ملی تئاتر مجازی نینوائیان در تاریخ ۲۷ مهرماه به شکل زنده برگزار و برندگان این جشنواره ملی که از طرف هیئت محترم داوران معرفی می شوند مورد تقدیر و تجلیل قرار می گیرند.

Share