استاندار در جلسه هیات امناء دانشگاه علوم پزشکی گیلان عنوان کرد؛

اولویت استخدام برای ۳۰۰ نفر از کادر درمانی فعال گیلان در مبارزه با کرونا در نظر گرفته شود

استاندار گیلان با قدردانی مجدد از تلاش های ایثارگرانه عرصه سلامت گفت: طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا و بدنبال پیگیری های صورت گرفته، درخواست داریم برای ۳۰۰ نفر از کادر درمانی فعال در مبارزه با بیماری در استان، اولویت استخدامی در نظر گرفته شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ارسلان زارع چهارشنبه شب در جلسه هیات امناء دانشگاه علوم پزشکی گیلان که با حضور دکتر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در سالن همایش های این دانشگاه برگزار شد؛ با تقدیر از اقدامات اثربخش تمامی فعالان عرصه مقابله با کرونا ، از حمایت ها و پشتیبانی رئیس جمهوری و مجموعه دولت در مبارزه با این بیماری در استان، قدردانی کرد.

وی با اشاره به تخصیص افزون بر ۳۳۰ میلیارد تومان طی شش ماه گذشته به حوزه بهداشت و درمان گیلان افزود: بخش اعظم اعتبارات تخصیصی صرف تکمیل پروژه های درمانی از جمله اورژانس شهرستان های انزلی، فومن و خرید تجهیزات پزشکی مقابله با کرونا و ملزوماتی همچون سی تی اسکن بیمارستان های رودبار، رودسر و آستارا، توسعه زیرساخت های فناوری اطلاعات، اکسیژن سازها، پرداخت معوقات پرسنل و پزشکان و سایر تجهیزات ضروری پزشکی شده است.

نماینده عالی دولت در استان ادامه داد: با استمرار خدمات رسانی شایسته دانشگاه علوم پزشکی به مردم فهیم و با فرهنگ گیلان، سطح رضایتمندی در این بخش افزایش می یابد.

وی به پرداخت کارانه ها و مبالغ اضافه کار معوق پرسنل حوزه درمان استان در ابتدای سالجاری اشاره و این مهم را موجب فراهم آمدن رضایت فعالان این بخش ذکر کرد.

دکتر زارع تکمیل بیمارستان ۴۰۰ تخت خوابی لاکان رشت را از خواسته های دیرینه مردم گیلان خواند و افزود: این بیمارستان از مهم ترین پروژه هایی است که مردم گیلان منتظر افتتاح و بهره برداری آن هستند.

وی خاطرنشان کرد: برای اتمام پروژه هایی همچون بیمارستان ۴۰۰ تخت خوابی سایت لاکان، بهره گیری از ظرفیت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و بنیاد مستضعفان موثر است.

وی همچنین به پروژه های قابل افتتاح در هفته دولت و دهه فجر امسال اشاره کرد و گفت: برخی طرح ها نیازمند تجهیزات مختصری هستند تا به بهره برداری برسند و پروژه هایی هم هستند که پیشرفت فیزیکی بالای ۸۵ درصد دارند.

استاندار گیلان با یادآوری تلاش های فداکارانه کادر درمان در ایام شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا و بدنبال پیگیری های صورت گرفته، درخواست داریم برای ۳۰۰ نفر از کادر درمانی فعال در مبارزه با بیماری در استان، اولویت استخدامی در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: همچنین برای تامین منابع کافی درجهت تکمیل پروژه های سلامت محور، کارگروهی از سال گذشته فعال شده و نیز در ماه گذشته نتایج اقدامات مورد بررسی قرار گرفت.

Share