رئیس اورژانس 115 گیلان خبر داد:

انتقال اعضای بدن جوان گیلانی با اورژانس هوایی به تهران+ تصاویر

دکتر پیمان اسدی، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گیلان اظهار کرد: قلب و کبد جوان اهدا کننده، به بیمارستان امام خمینی تهران توسط اورژانس هوایی منتقل شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گیلان گفت: خانواده‌ی جوان ۱۹ ساله گیلانی، که دراثر حادثه ترافیکی متاسفانه دچار مرگ مغزی شده بود، قلب، کبد و دو کلیه وی را برای جان بخشیدن به بیماران نیازمند، اهداء کردند.

دکتر پیمان اسدی، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گیلان درباره این عملیات گفت:‌ با هماهنگی انجام شده توسط سازمان اورژانس کشور، اداره پیوند وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی گیلان، تیم مربوطه برای انجام عملیات انتقال بافت پیوندی صبح امروز ۱۶ مرداد ماه ۹۹ساعت ۸:۱۵ صبح از تهران به رشت رسیدند همزمان عملیات جداسازی قلب و کبد در بیمارستان رازی رشت آغاز و با موفقیت انجام شد.

وی ادامه داد: در این عملیات اورژانس گیلان با اعزام ۲ دستگاه آمبولانس و ۲ دستگاه خودرو عملیاتی حضور فعال داشت. تیم جراحان از بیمارستان رازی رشت و از طریق اورژانس ۱۱۵ گیلان به فرودگاه سردار جنگل رشت منتقل و با پرواز جت به تهران عزیمت کردند.

اسدی بیان کرد: با انجام هماهنگی های لازم، تیم عملیات انتقال قلب با بالگرد به بیمارستان امام خمینی تهران عزیمت کردند.

رئیس اورژانس ۱۱۵ گیلان در پایان اظهار کرد: قلب این جوان به مرد ۵۵ ساله و کبد وی به زن ۳۳ ساله پیوند خواهد شد، همچنین کلیه‌ها نیز به دو زن ۵۱ و ۴۸ ساله اهدا می‌شود.

Share