دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان

امر به معروف و نهی از منکر زیرساخت تمام واجبات الهی است|راه اندازی سامانه امین و اپلیکیشن منادی

سرافراز با بیان اینکه هفته امر به معروف و نهی از منکر از جمعه ۳۱ مرداد ماه آغاز خواهد شد، گفت: مردم نسبت به حاکمیت اگر انتقادی دارند نباید لکنت داشته باشند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت الاسلام سرافراز دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان در جمع اصحاب رسانه گفت: خداوند در سوره حج خطاب به مسلمانی که صاحب قدرت هستند وعده نصرت و یاری میدهد اما این یاری مشمول شرایطی است.

وی ادامه داد: افرادی که صاحب قدرت هستند باید نماز را اقامه دارند، زیرا از آثار نماز نهی از فحشا و منکر است و از دیگر شرایط برپایی ذکات و نیز اجرای امر به معروف و نهی از منکر است.
حجت الاسلام سرافراز با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر زیر ساخت تمام واجبات الهی است، تصریح کرد: اگر جامعه ای اسلامی باشد اما در آن فریضه امر به معروف و نهی از منکر نباشد بقیه فرایض الهی قطعا بر زمین خواهد ماند.

وی با بیان اینکه وظیفه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان احیای این فرضه الهی است گفت: متاسفانه تا نام ستاد امر به معروف و نهی از منکر شنیده می شود به بحث حجاب ختم می گردد که این خودش بزرگترین ظلم به این فریضه الهی است در حالی که امر به معروف و نهی از منکر معنای وسیعتری از حجاب را دارد.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان گفت: مردم همانطور که نماز را فریضه واجب می داند امر به معروف و نهی از منکر نیز برایشان واجب شود.

وی افزود: باید امر به معروف و نهی از منکر در حاکمیت احیا شود و وقتی در حاکمیت نهادینه شود در بطن جامعه نیز نهادینه خواهد شد.

حجت الاسلام سرافراز از راهکارهای نهادینه کردن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را ایجاد گروهای جهادی دانست و گفت: در حال حاضر ۱۴ کارگروه تخصصی جهادگر امر به معردف در حال اندازی است و برای این امر تفاهم نامه ای با رییس دادگستری بسته شده است.

وی با اشاره به اینکه اصحاب رسانه می خواهیم که اخبار ستاد را به درستی انتشار دهند، گفت: اصحاب رسانه افسران امر به معروف و نهی از منکر هستند.

وی در ادامه به برنامه های هفته امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: شعار امسال هفته امر به معروف و نهی از منکر “نهضت حسینی، مطالبه گری و فرهنگ سازی “است. و همچنین در فضای مجازی هشتگ #بی_تفاوت_نباشیم راه اندازی خواهد شد.

سرافراز با بیان اینکه هفته امر به معروف و نهی از منکر از جمعه ۳۱ مرداد ماه آغاز خواهد شد، گفت: تشکل های مردم و نظارت همگانی، سلامت اداری و مبارزه با فساد، مسئولیت اجتماعی و نظارت بر حاکمیت، امر به معروف و نهی از منکر و مطالبه گری، امر به معروف و نهی از منکر و رسالت رسانه، امر به معروف و نهی از منکر و فرهنگ سازی و در نهایت امر به معروف و نهی از منکر و جهاد از جمله برنامه های یک هفته امر به معروف و نهی از منکر برگزار خواهد شد.

وی همچنین از راه اندازی سامانه amin portal.ir خبر داد و گفت: این سامانه برای افرادی که علاقه مند در ستاد امر به معروف و نهی منکر فعالیت کنند می توانند عضو این سامانه شوند و همچنین اپلیکیشن” منادی” نیزدر این هفته رونمایی خواهد شد.

وی گفت: مردم نسبت به حاکمیت اگر انتقادی دارند نباید لکنت داشته باشند و با اپلیکیشن منادی مردم می توانند در مورد همه افرادی که از جایگاه حقوقی برخوردار هستند انتقاد و پیشنهاد خود را مطرح کنند.

Share