رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور خبر داد:

اعلام نتایج نهایی آزمون ارشد تا اواخر مهر | پذیرش بیش از ۳۰۰ هزار دانشجو

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از پذیرش بیش از ۳۰۰ هزار دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاهها و موسسات آموزش عالی خبر داد و گفت: نتایج اولیه این آزمون دهه دوم شهریور و نتایج نهایی نیز تا اواخر مهر ماه اعلام خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، دکتر ابراهیم خدایی در حاشیه بازدید از برگزاری آزمون کارشناسی ارشد که در دانشکده فنی مهندسی شهید عباسپور صورت گرفت، به تشریح روند برگزاری این آزمون پرداخت و گفت: آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ در ۸۰ شهر و هزار و ۲۳۲ حوزه برگزار می شود و این آزمون در سه روز یعنی امروز (پنجشنبه ) فردا جمعه و شنبه برگزار خواهدشد.

وی در ادامه تصریح کرد: تعداد ثبت نام کنندگان این آزمون ۶۴۷ هزار داوطلب است و تا به امروز صبح ۵۱۴ هزار نفر کارت ورود به جلسه خود را گرفته اند و البته این به این معنی نیست که داوطلبی که در روز شنبه آزمون دارد فرصت دارد که کارت خود را دریافت کند. در واقع ۸۰ درصد داوطلبان تاکنون کارت خود را دریافت کردند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور خاطر نشان کرد: آنچه که برای ما درآزمون کارشناسی ارشد مهم بود، رعایت پروتکلهای بهداشتی و الزامات حفاظت آزمون است. در واقع در این آزمون بیش از ۵هزار نفر از حوزه معاونت بهداشت وزارت بهداشت نظارت می کنند.

دکتر خدایی خاطر نشان کرد: طبیعتا برگزاری آزمون در شرایط کرونایی بسیار سخت تر از شرایط دیگر است؛ چرا که آزمون در حالت عادی سختی های خود را دارد و تلاش می کنیم تک تک پروتکل‌های بهداشتی که همکاران وزارت بهداشت ابلاغ کردند را رعایت کنیم.

وی با تاکید بر این که نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد در دهه دوم شهریور اعلام می شود تاکید کرد: داوطلبان درهمان بازه زمانی می توانند نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند. ما در این آزمون یک سری امتحانات عملی و مصاحبه‌ای داریم که مصاحبه این داوطلبان هفته اول مهر انجام می گیرد و نتایج نهایی نیز اواخر مهر ماه جاری اعلام خواهد شد.

دکتر خدایی با بیان این که ظرفیت پذیرش داوطلبان در دانشگاههای دولتی و غیر انتفاعی ۱۵۷ هزار نفر است، افزود: ۱۴۰ هزار ظرفیت نیز در دانشگاه آزاد اسلامی است و پیش بینی می کنیم نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر از داوطلبین در مقاطع کارشناسی ارشد جذب شوند.

وی ادامه داد: طبیعتا دانشگاهها و موسسات آموزش عالی در حوزه وزارت علوم و دانشگاه آزاد برنامه ریزی خواهند کرد تا امکان حضوری داوطلب در کلاسهای آموزشی فراهم باشد و یا این که کلاس‌ها به صورت مجازی برگزار شود.

وی با تاکید بر این که تعداد ۸۵ نفر از داوطلبین ارشد به کرونا مبتلا هستند گفت: این داوطلبان که به تایید وزارت بهداشت به این ویروس مبتلا هستند با هماهنگی وزارت بهداشت خارج از حوزه های عادی آزمون خواهند داد و بر اساس گزارشی که به ما رسیده است همه حوزه های امتحانی ما از ساعت ۸ و نیم آغاز شده است.

Share