اعتراض به آگهی آئودی در رسانه‌های اجتماعی | خودروساز آلمانی معذرت خواست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا “آئودی” به دلیل نمایش یک آگهی که در آن دختر بچه‌ای در مقابل یک خودروی پرفورمنس موز می‌خورد، معذرت خواست. این آگهی و تبلیغ با سیل انتقادات در توییتر مواجه شد.

به نقل از عصر ایران، آئودی در توئیت معذرت‌خواهی خود نوشت: ما حرف شما شنیدیم واین مسئله را روشن خواهیم کرد. ما مراقب کوکان هستیم و به آنها اهمیت می‌دهیم.

آنها در پیام خود اعلام کردند: ما از نمایش این تصویر زشت صمیمانه معذرت می‌خواهیم و آینده از آن استفاده نخواهیم کرد.

منتقدان بر این باورند که تصویر این کودک با موز و در کنار خوردوی قرمز اسپورت “محرک بوده” و تهدید کننده زندگی کودکان است.

برخی نیز اشاره کرده‌اند که در این آگهی راننده قادر به دیدن دختری که به جلوپنجره خودرو تکیه داده نیست.

در شعار انگلیسی آئودی در بالای تصویر  ظاهر می‌شود؛ می‌خوانیم: “بگذارید قلبتان سریع‌تر بزند- از هر جهت”. این شعار نیز از دید منتقدان غلط و نادرست است.

خودروساز بزرگ آلمان اعلام کرده که در مورد چگونگی انتشار آگهی تحقیق می‌کند.

“فولکس واگن” غول بزرگ اتومبیل‌سازی آلمان و مالک شرکت آئودی نیز در ماه می سال جاری درگیر آشفته‌بازاری مشابه در رسانه‌های اجتماعی شد. در آگهی فولکس واگن یک جفت دست زنانه سفید یک مرد با پوست تیره را قبل از ورود به یک خودروی “گلف فولکس‌واگن” جابه‌جا می‌کند و گاهی او را هول می‌دهد. (در این آگهی از جلوه‌های کامپیوتری و ویژه ساده استفاده شده است).

فولکس‌واگن سریعا این آگهی را از رسانه‌های اجتماعی خود حذف کرد و از پس جنجال‌های نژادپرستی اخیر در جهان رسما معذرت خواهی کرد.

پس از مرگ “جورج فلوید”  یک سیاه‌پوست آمریکایی در ۲۵ می ۲۰۲۰ جهان ماه‌ها شاهد اعتراضات متعدد و ادامه دار علیه نژادپرستی بود.

در آن زمان فولکس‌واگن ضمن معذرت‌خواهی انتشار آگهی را “اشتباه و ناخوش‌آیند” خواند.

بررسی  “آئودی RS 4’s” روی وبسایت این شرکت نشان داد که خودروساز آلمانی این خودرو را به عنوان یک اتومبیل خانوادگی به بازار معرفی کرده است و شاید دختری کوچک در حال خوردن موز در کنار این خودرو دلیل انتشار این آگهی در فضای مجازی باشد.

Share