معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفای گیلان خبر داد؛

استفاده از روش الکترولیز نمک طعام برای گندزدایی و تأمین آب شرب بهداشتی

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفای گیلان از استفاده از روش الکترولیز نمک طعام برای گندزدایی آب خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون بهره برداری و توسعه آب از برخورداری تکنولوژی نوین در گندزدایی و تأمین آب شرب بهداشتی خبر داد.

مازیار غلامپور معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفای گیلان با اعلام این خبر افزود: در راستای استفاده از تکنولوژی‌های نوین در گندزدایی و تامین آب شرب بهداشتی، در برخی از تاسیسات آبرسانی شرکت آب و فاضلاب استان گیلان، چند دستگاه جدید الکترولیز نمک طعام به روش تولید ماده ضدعفونی کننده در محل، نصب و راه اندازی شد.

وی با اشاره به اینکه در روش الکترولیز نمک طعام از مواد شیمیایی مضر استفاده نمی شود اظهار داشت: در این روش بدون مصرف مواد شیمیایی مضر و بدون تولید پساب، ابتدا محلول اشباع آب نمک با درجه خلوص بالای۹۹.۵ درصد از الکترودها (کاتد و آند) عبور کرده و با اعمال جریان الکتریسیته (برق مستقیم) محلول گندزدا شامل هیپوکلریت سدیم با قدرت اثرگذاری بالا تولید می شود.

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفای گیلان، تأمین دائمی آب سالم و همچنین پایداری کلر آزاد باقی‌مانده تا انتهای شبکه، کاهش بسیار کم کلر از ابتدا تا انتهای شبکه، سرعت بالای گندزدایی و حذف بیوفیلم و طعم و بوی نامطبوع آب را از مزایای این روش برشمرد.

Share