مدیرکل کمیته امداد گیلان خبر داد:

اجرای ۲۵ طرح بوم‌گردی و مسافر کاشانه توسط کمیته امداد گیلان

مدیرکل کمیته امداد امام(ره) استان گیلان گفت: با اعطای تسهیلات وام قرض الحسنه تا کنون تعداد ۲۵ طرح بوم گردی و مسافرکاشانه توسط کمیته امداد امام(ه) استان گیلان در روستاهای استان اجرا گردیده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، عباس اهرابی در حاشیه بازدید از طرح های بوم گردی روستای میلاش منطقه رحیم آباد، گفت: اقامتگاه بوم گردی نوعی از محل های اسکان برای مسافران است که برخلاف هتل ها دارای ویژگی های خاص محیطی خود می باشند.

مدیرکل کمیته امداد امام(ره) استان گیلان با بیان اینکه اقامتگاه بوم گردی، اقامتگاهی بومی و محلی است که عمدتاً در خانه های قدیمی بازسازی شده و به سبک معماری سنتی آن منطقه ساخته می شود، افزود: غالباً پذیرایی در این اقامتگاه ها نیز بصورت سنتی و محلی می باشد.

وی با اشاره به اینکه حدود ۷۰درصد جامعه مددجویان گیلان را روستاییان شامل می شوند، افزود: بوم گردی فرصت های بسیار زیادی را برای کسب و کارهای کوچک خانوادگی در روستاها ایجاد می کند که برای رسیدن به این هدف نیازمند کمک و همدلی همه دستگاه ها به ویژه استانداری، بنیاد مسکن، میراث فرهنگی و روستایی، محیط زیست و منابع طبیعی هستیم.

اهرابی، با بیان اینکه طرح بوم گردی برای توسعه گردشگری و درآمدزایی در روستاهای گیلان اجرایی می شود که درآمد پایدار روستاییان از مزایای آن است، ادامه داد: تا کنون تعداد ۲۵ واحد اقامتگاه بوم گردی و مسافر کاشانه در روستاهای گیلان با هدف توانمندسازی مددجویان کمیته امداد امام(ره) با همکاری و تعامل دستگاه های ذیربط احداث و مرمت شده اند.

مدیرکل کمیته امداد امام(ره) استان گیلان، خاطرنشان کرد: مددجویان پس از تأیید بومی بودن توسط دهیاری ها و معرفی به بنیاد مسکن می توانند با بهره مندی از تسهیلاتی که کمیته امداد امام(ره) در اختیار آنها می گذارد، نسبت به اجرای طرح بوم گردی اقدام نمایند.

وی، با اشاره به مدل توانمندسازی اقتصادی مددجویان، تصریح کرد: آمایش و نیازسنجی، استعدادسنجی، مشاوره و راهنمایی شغلی، ارتقاء مهارتهای شغلی، ایجاد اشتغال و پایدارسازی مشاغل از جمله این محورهاست.

آرش فرزام‌صفت، معاون هماهنگی امور اقتصادی استان گیلان، نیز در حاشیه این بازدید با اشاره به پرداخت ۲۱۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه برای ایجاد خود اشتغالی و مشاغل مورد حمایت کمیته امداد امام(ره)، گفت: با این تسهیلات، ضمن توانمندسازی، آموزش و تقویت فعایت های مددجویان در زمینه های اشتغال، باعث افزایش ارزش افزوده در جامعه و تأمین نیازهای سطح خانوار می گردد.

وی، با بیان اینکه از سال ۹۶ برای ایجاد ۵ هزار طرح بوم گردی در استان هدف گذاری گردید، افزود: طرح های ایجاد شده تا کنون عمدتاً بر مبنای سرمایه گذاری افراد و بخشی از طریق تسهیلات روستایی در قالب وام قرض الحسنه اجرا گردیده است.

فرزام‌صفت اضافه کرد: امیدواریم پس از رفع بیماری کرونا، با حضور گردشگران شاهد تقویت و نیز افزایش واحدهای موجود در سطح استان باشیم.

Share