استاندار گیلان در مراسم تکریم و معارفه فرماندار رودبار:

اتمام آزادراه رشت-قزوین در ابعاد ملی تاثیرگذار است|از تلاش مدیران نباید ذره‌ای کاسته شود

استاندار گیلان اتمام آزادراه رشت – قزوین را در ابعاد ملی تاثیرگذار دانست و با تاکید بر ضرورت رصد روزانه وضعیت فعالیت واحدهای تولیدی و مراکز اشتغال توسط مدیران و فرمانداران گفت: از تلاش مدیران نباید ذره‌ای کاسته شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ارسلان زارع در جلسه شورای اداری  رودبار با موضوع تکریم و معارفه فرمانداران سابق و جدید این شهرستان، با تبریک دهه امامت و ولایت و عید غدیر، اظهار کرد: پذیرش مسئولیت در جمهوری اسلامی ایران قرار گرفتن در صف خدمتگزاران است و باید در این مسیر به دور از هر مسئله‌ای و با خلوص نیت، به دنبال ارتقاء سطح خدمات رسانی و ایجاد رضایتمندی در مردم باشیم.

وی به وجود استعدادهای خوب در شهرستان‌های گیلان اشاره کرد و افزود: برای استفاده بهینه از این ظرفیت ها  باید مسیر را با وحدت و همراهی توسط قوای مختلف برای سرمایه‌گذاران و فعالان بخش خصوصی هموار کرده و در این راستا مردم نیز با پشتیبانی از خادمان خود ، یاریگر آنان باشند.

استاندار گیلان، اقتصاد و معیشت، فرهنگ، سلامت و امنیت را اولویت‌های اصلی دولت تدبیر و امید در این سال ها به ویژه سال جاری عنوان و خاطرنشان کرد: کسانی که می‌توانند در بخش معیشت و اقتصاد در حوزه بومی خود ایفای نقش کنند، باید مشارکت داشته باشند و انتظار داریم با حمایت و مشارکت همه جانبه ، توسعه متوازن شهری و روستایی تحقق یابد.

وی بر ضرورت رسیدگی به مسایل استان و توجه به مشکلات مردم به عنوان اولویت تاکید کرد و گفت: به تصریح رهبر معظم انقلاب؛ دولت دوازدهم تا آخرین روز قانونی، به عنوان دولت جمهوری اسلامی ایران فعال است و امور محوله را پیگیری می‌کند و در این مسیر مدیران تا زمانی که مسئولیت بر دوش آنان نهاده شده، باید بدون هرگونه سستی به وظایف خود به درستی عمل کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان با یادآوری اینکه سرعت کار، حساسیت، دقت نظر، وقت شناسی و تلاش مدیران نباید ذره‌ای کاسته شود، افزود: مجموعه کارگزاران و کارکنان موظف به انجام امور محوله هستند و از مدیران کل و فرمانداران انتظار دارم به صورت روزانه واحدهای تولیدی و مراکز اشتغال را رصد و پایش کنند و از بستر ایجاد شده در بخش تولید و اشتغال در استان، نهایت استفاده را برای خدمت به مردم ببرند.

 وی به تلاش های صورت گرفته و درحال انجام در راستای تکمیل پروژه های عمرانی نیمه تمام و رونق واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال اشاره و خاطرنشان کرد: فرمانداران و مدیران به صورت میدانی بر روند تکمیل طرح ها و پروژه ها نظارت کنند تا مسیر پیشرفت فیزیکی آنها تسریع شود.

وی با اشاره به اینکه تجربه دوران شیوع کرونا نشان داد کشورمان از ظرفیت‌های بسیاری در بخش‌های مختلف از جمله در حوزه‌های دانش بنیان برخوردار است، گفت: فعالان این عرصه توانستند در مدت زمان کوتاهی علاوه بر تأمین نیازهای داخلی به تجهیزات و اقلام بهداشتی و درمانی، تولید این کالاها را به نقطه‌ای برسانند که امروز آمادگی صادرات به کشورهای دیگر را نیز دارند.

دکتر زارع با بیان اینکه کرونا، زندگی، کار و بسیاری دیگر از عرصه‌های مرتبط با امور مردم را تحت تأثیر قرار داده ، اظهار داشت: طبق اظهار نظر کارشناسان؛ این ویروس همچنان با ما خواهد بود و باید سبک زندگی قبلی را تغییر داده و زیستی متناسب با شرایط امروز برگزینیم و مجدداً تأکید می‌کنم که مردم برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، حتماً از ماسک استفاده کنند.

وی بهره گیری از توانمندی های داخلی خصوصاً درون استانی در جهت توسعه فضای کسب وکار و رسیدن به رونق اقتصادی و تحقق جهش تولید را از موارد مورد انتظار ذکر و تکریم مردم و جلب رضایت ارباب رجوع را بسیار مهم ارزیابی و برآن تاکید کرد.

استاندار گیلان به تصریح رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب مبنی بر اینکه وحدت و همدلی باید حرف اول را بزند اشاره و آن را گفتمان اصلی خود در استان عنوان و خاطرنشان کرد: تنها راه پیمودن مسیر توسعه، شکوفایی و بالندگی گیلان ، همدلی، وفاق و انسجام است و در این راستا تلاش و مشارکت همه مسئولان و اقشار مختلف استان در راستای تحقق اسناد بالادستی و سند آمایش سرزمینی گیلان بیش از گذشته مورد انتظار و اهتمام است.

وی با بیان اینکه مأیوس کردن مردم ، آسیب به نظام اسلامی وارد می کند، گفت: باید در جامعه، امیدافزایی کنیم تا علاوه بر خنثی کردن نقشه های دشمنان، مسیر رو به تعالی را با موفقیت و مشارکت فزون‌تر آحاد جامعه خصوصاً جوانان بپیماییم.

دکتر زارع رودبار را شهرستانی با قابلیت های منحصر بفرد در حوزه های مختلف عنوان کرد و افزود: یکی از این قابلیت ها زیتون است که در کل کشور ، شهرستان رودبار به عنوان برند این محصول شناخته شده و در این راستا هرچه که لازم باشد تا در حوزه تولید و فروش این محصول منجر به رونق شود را با جدیت دنبال می کنیم.

وی شمار بالای تردد در محور رودبار به عنوان مهمترین دروازه ورودی استان را یک فرصت برای عرضه بیشتر خدمات، رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال دانست و بر ضرورت بهره گیری از آن تاکید و اظهار کرد: در این زمینه اقداماتی انجام شده و بخش دیگری نیز در آینده ای نزدیک اجرایی می‌شود.

استاندار گیلان با اشاره به اهتمام و جدیت دولت تدبیر و امید در تکمیل هشت کیلومتر باقیمانده آزادراه رشت-قزوین گفت: اتمام این آزادراه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و تنها به توسعه گیلان منتهی نمی شود بلکه در ابعاد ملی تاثیرگذار است.

وی به ظرفیت های رودبار و برخورداری این شهرستان از مردمانی سختکوش و نجیب اشاره کرد و گفت: از فرماندار جدید انتظار می‌رود در حوزه های اقتصادی و اشتغال تلاشی مضاعف داشته باشد و ظرفیت ها را برای رونق اقتصادی و اشتغال مردم به‌کار گیرد.

وی استفاده از همه پتانسیل ها و منابع انسانی شهرستان همچون نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای تامین، نخبگان، دانشگاهیان، فرهنگیان، ائمه جمعه و جماعات، شوراهای اسلامی و مردم و نیز بهره گیری از امکانات در جهت کاهش نرخ بیکاری و تکمیل پروژه های عمرانی را جزو انتظارات خود از فرماندار جدید شهرستان عنوان کرد.

وی همچنین با تبریک هفدهم مردادماه روز خبرنگار به تلاشگران این عرصه، حادثه ناگوار و غم انگیز انفجار بیروت را به ملت و دولت لبنان تسلیت گفت و برای مجروحان این انفجار آرزوی سلامتی کرد.

در پایان این جلسه با قدردانی از تلاش‌های سید صالح ضیایی، هوشنگ عباس‌قلی‌زاده به عنوان فرماندار جدید شهرستان رودبار معرفی شد.

Share