معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان:

ابتلای افراد به کرونا در گیلان بیشتر خوشه ای است|بیش از ۳۰۰ نفر بستری هستند

معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان، ۳۰ درصد مبتلایان به کرونا در استان را مسافر و افراد در تماس با مسافران دانست و تصریح کرد: ۷۰ درصد مبتلایان در سطح استان سکونت دارند و متاسفانه شاهد ابتلای خوشه ای به کرونا هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دکتر آبتین حیدرزاده در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به روند افزایشی ابتلا به بیماری کرونا در استان گیلان، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۳۰۰ نفر در سطح بیمارستان های استان بستری هستند و ۱۰ درصد این بیماران بدحال بوده و در ICU تحت تنفس مصنوعی قرار دارند.

وی میانگین ترخیصی روزانه بیماران کرونایی را ۵۰ نفر دانست و افزود: با توجه به بدحال شدن بیماران طی سه هفته گذشته، طول مدت بستری ها افزایش یافته است و لذا از هم استانی ها می خواهیم پروتکل های بهداشتی را بیشتر رعایت کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، ۳۰ درصد مبتلایان به کرونا در استان را مسافر و افراد در تماس با مسافران دانست و تصریح کرد: ۷۰ درصد مبتلایان در سطح استان سکونت دارند و متاسفانه شاهد ابتلای خوشه ای به کرونا هستیم، یعنی افرادی که مبتلا شده اند در یک مراسم یا تجمع با هم حضور داشتند و یا یکی از اعضای خانواده کرونا گرفته و سایر اعضا منتقل کرده است.

حیدرزاده، با تاکید بر لزوم فاصله ۱.۸ تا دو متر افراد از یکدیگر در فضای خارج از خانه، گفت: نوع انتقال ویروس کرونا در استان گیلان بیشتر از طریق تجمعات و میهمانی ها بوده است.

وی با بیان اینکه خارج از فضای منزل حتما ماسک استفاده شود، اضافه کرد: مردم در دورهمی های دوستانه و میهمانی و ساحل و پاساژ و.. شرکت نکنند.

Share