رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد:

ETFها همچنان برقرار است | درخواستی از سوی وزارت اقتصاد به سازمان بورس اعلام نشد

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با تاکید بر اینکه تصمیمی مبنی بر توقف ETF (صندوق سرمایه گذاری قابل معامله) ها گرفته نشده است، اظهار کرد: ETFها همچنان برقرار هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حسن قالیباف اصل درمورد مباحثی مبنی بر اینکه ممکن است ETFها متوقف شوند، اظهار کرد: وزیر امور اقتصاد و دارایی و رئیس سازمان خصوصی سازی صحبتی از کنسل شدن ETFها نکردند. حتی رئیس سازمان خصوصی سازی اعلام کرد ETFها همچنان برقرار است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه باید درخواست ETF از سوی وزارت اقتصاد به سازمان بورس اعلام شود، اظهار کرد: زمانی که درخواست به سازمان ارائه شود، کارها را انجام می دهیم اما تا کنون چنین چیزی اعلام نشده است.

بر اساس این گزارش، دولت قصد داشت باقی مانده سهام خود را سه گروه بانکی و بیمه ای، پالایشی،صنایع  فلزی و خودروسازی  در قالب ETF در بازار سرمایه عرضه کند. در این راستا عرضه نخستین ETF که شامل گروه بانکی و بیمه ای می شد چندی پیش با نماد دارایکم صورت گرفت و گفته می شود گروه بعدی صنایع فلزی و خودرو است که شامل فولاد مبارکه و صنایع مس و سهام متعلق به دولت در سایپا و ایران خودرو می شود.

Share