عضو کمیسیون آموزش مجلس: ‌‌

‌‌زمان دقیق بازگشایی مدارس مشخص نیست | برخی ‌خانواده‌ها توانایی خرید تبلت ندارند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه هنوز زمان بازگشایی مدارس به‌طور دقیق مشخص نشده است گفت: سیستم آموزش مجازی کشور باید تقویت شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، محمدرضا احمدی سنگر، شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس در کشورمان را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه باید برای تقویت سیستم آموزش مجازی تلاش شود اظهار داشت: نظریه‌های بسیار زیادی مطرح شده و هنوز به شکل دقیق نتیجه قطعی زمان بازگشایی مدارس مشخص نشده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اقدام آموزش و پرورش برای طراحی شبکه شاد در راستای ارائه دروس و مفاهیم آموزشی به دانش‌آموزان در فضای مجازی را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: با توجه به اینکه بحران کرونا به یکباره حادث شد آمادگی لازم برای استفاده بهینه از فضای مجازی برای تدریس آن‌لاین وجود نداشت.

احمدی سنگر بروز مشکلات فراوان برای دانش‌آموزان، معلمان، اولیاء مدارس و خانواده‌ها جهت استفاده از شبکه شاد و پیگیری موضوعات درسی را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: نبود و یا ضعف در زیرساخت‌های اینترنتی و یا نداشتن تجهیزاتی نظیر موبایل و تلفن مشکلات زیادی را برای دانش‌آموزان و خانواده‌ها ایجاد کرد.

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه معضلات و چالش‌هایی که در ماه‌های گذشته به جهت شیوع کرونا حادث شد تلنگری برای سیستم آموزشی کشور بود خاطرنشان کرد: انتظار داریم متولیان امر در این مورد آسیب‌شناسی جدی داشته باشند تا ضمن برطرف کردن نقاط ضعف بستر توسعه آموزش مجازی در کشور بیشتر فراهم شود.

وی از مشکلات مالی و عدم بنیه اقتصادی برخی از خانواده‌ها برای تهیه موبایل و تبلت سخن گفت و با اشاره به اینکه رسانه ملی نیز باید در حوزه تدریس مجازی نقش‌آفرینی کند اظهار داشت: تمهیداتی در حال اجرا‌ست تا اگر به جهت اوج گرفتن مجدد کرونا امکان برگزاری کلاس‌های حضوری نبود از بستر فضای مجازی کمک گرفته شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برنامه‌ریزی در راستای جلوگیری از آسیب‌دیدن دانش‌آموزان و اختلال در نظام آموزش و پرورش را به عنوان یک اولویت خواستار شد و تصریح کرد: در بحث بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها چندین نظریه مختلف مطرح شده است اما با توجه به غیرقابل پیش‌بینی بودن اوضاع به بررسی بیشتری نیاز دارند.

احمدی سنگر با اشاره به اینکه اگر برنامه کنترل شیوع کرونا در ماه‌‌های آینده به خوبی پیش رود بستر شروع به کار مدارس و دانشگاه‌ها با رعایت دستورالعمل‌ها، پروتکل‌ها و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی مهیا می‌شود افزود: امیدواریم دستگاه‌های متولی در این امر اهتمام لازم را داشته باشند زیرا سیستم آموزش و پرورش نباید مختل شود.

Share