شهردار آستارا خبر داد:

۹ برنامه شهرداری آستارا برای جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی

شهردار بندر مرزی آستارا گفت: برای جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این بندر مرزی ۹ برنامه ویژه تدوین شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، جواد معیتی در جلسه هیئت عالی سرمایه گذاری شهرداری بندر مرزی آستارا که با حضور مدیرکل حراست و مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گیلان برگزار شد، اظهار کرد: صنعت توریسم یک صنعت پردرآمد است و آستارا با میزبانی از حدود ۶ میلیون گردشگر در سال نتوانسته از این صنعت سود کافی را ببرد.

وی با بیان اینکه در ایام غیر کرونا به طور متوسط روزانه حدود ۳۰۰۰ نفر از طریق مرز زمینی آستارا تردد می‌کردند، ادامه داد: این شهر با دارا بودن سه مرز زمینی، دریایی و ریلی و قرار گرفتن در مسیر ترانزیتی استان های شمال غرب کشور به استان های شمالی از پتانسیل ویژه‌ای برخوردار است که باید از این توان نهایت سود را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ۹ برنامه برای جذب سرمایه گذار بخش خصوصی در شهرداری تدوین شده است، افزود: نمی دانیم علت‌چیست که سرمایه‌گذار وارد آستارا می شود ولی متأسفانه در انعقاد قراردادها به نتیجه نمی رسیم.

معیتی با اشاره به مفاد پکیج گردشگری آستارا، خاطرنشان کرد: احداث کلینیک تخصصی پزشکی، بهسازی تالاب استیل، بهسازی پارک جنگلی بی‌بی یانلو، احداث شهربازی، احداث ترمینال مسافری برون شهری، احداث فروشگاه تجاری بزرگ، احداث استخر سرپوشیده، ساختمان های تجاری تفریحی برکه پریان و احداث برندینگ شهری مواردی هستند که بخش خصوصی می تواند به آنها ورود کند.

وی حمایت از سرمایه گذار بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در حوزه بخش بهداشت و درمان را از اولویت‌ها برشمرد و خاطرنشان کرد: با واگذاری طبقه همکف ساختمان شورای اسلامی شهر برای ایجاد کلینیک تخصصی اعلام آمادگی می کنیم و از سرمایه گذاران تقاضامند هستیم که در این حوزه ورود کنند.

شهردار آستارا، تالاب استیل و پارک جنگلی بی‌بی یانلو را دارای موقعیتی استثنایی برای سرمایه گذاری برشمرد و خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری که برای پارک جنگلی بی بی یانلو دعوت کرده بودیم مبلغی حدود یک میلیارد هزینه کرد که متأسفانه منابع طبیعی در بسیاری از طرح‌ها مانع از فعالیت آنها شد.

وی در بخش پایانی سخنان خود خواستار تسهیل در امور سرمایه گذاری شد و تصریح کرد: آستارا قابلیت های بسیاری را دارد و و بهره مندی از این قابلیت ها می تواند بخش اعظمی از اشتغال جوانان را مرتفع کند و چهره فیزیکی شهر را برای پذیرش گردشگران خارجی هم مهیا کند.

Share