فرماندار آستانه‌اشرفیه خبر داد:

۲۲ نقطه خطرآفرین در آب‌های ساحلی کیاشهر شناسایی شد

فرماندار آستانه‌اشرفیه گفت: امسال ۲۲ نقطه خطر آفرین در آبهای ساحلی این شهرستان شناسایی و نسبت به استقرار نیروهای امداد و نجات در این مناطق اقدام شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، یونس محمودی در جلسه ستاد ساماندهی سواحل و تفرجگاه های این شهرستان در محل فرمانداری آستانه اشرفیه ایجاد کمپ‌های موقت و استراحتگاه را در ماندگاری مسافران و گردشگران موثر دانست و ادامه داد: امسال سه شناگاه (طرح سالم‌سازی دریا) در مناطق پل چوبی، انبارسر و عسگرآباد بخش بندرکیاشهر بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی راه‌اندازی و بیش از ۴۰ نفر از عوامل خدماتی، امداد و نجات، نیروی انتظامی، نجات غریق به همراه امکانات و تجهیزات در این طرح ها مستقر شده‌اند.

وی از مردم محلی و گردشگران خواست تا از ریختن زباله در سواحل بندرکیاشهر این شهرستان پرهیز و در حفظ منابع طبیعی و محیط زیست همکاری کنند.

محمودی در ادامه با تاکید بر لزوم ارائه خدمات اولیه و ضروری مسافران و گردشگران در سطح سواحل منطقه، افزود: تامین آب شرب، ایجاد روشنایی مسیر تردد گردشگران، ایجاد سرویس‌های بهداشتی از ضروریات مورد نیاز مسافران در سواحل است که می‌تواند زمینه ساز اقامت آنان در شهرستان شود.

نماینده عالی دولت در آستانه‌اشرفیه گفت: امسال تعداد ۲۲ نقطه خطر آفرین نیز در آب‌های ساحلی این شهرستان شناسایی و نسبت به استقرار نیروهای امداد و نجات در این مناطق اقدام شده است.

وی با اشاره به پتانسیل‌های بالای سواحل این شهرستان در رونق بخش گردشگری، اظهار داشت: استفاده مطلوب از ظرفیت‌های بخش گردشگری سواحل در رونق اقتصادی منطقه به ویژه برای ساکنان مناطق ساحلی نقش موثری خواهد داشت ضمن اینکه بهره‌گیری از مشارکت بخش خصوصی نیز در سواحل بایستی مورد توجه و حمایت قرار بگیرد.

فرماندار آستانه‌اشرفیه بهره‌گیری از تعاملات اجتماعی را در کاهش ناهنجاری‌های سواحل موثر دانست و یادآور شد: بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی در سواحل با ارائه کارهای فرهنگی متناسب رفع خواهند شد.

محمودی از کلیه اعضای ستاد سواحل این شهرستان خواست تا از هیچ کوششی در جهت بهره‌وری مناسب و ارائه خدمات مطلوب به مسافران در سطح سواحل این شهرستان دریغ نکنند.

Share