رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛

۲۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‎های گیلان بستری هستند | نگرانی از افزایش میزان سفر به گیلان

ارسلان سالاری گفت: تعطیلات ۱۵ روز گذشته باعث افزایش میزان تردد مسافرین استان گیلان و متعاقباً افزایش تعداد بستری های بیماران کرونا شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سفر یکروزه به شهرستان مرزی بندر آستارا در جمع خبرنگاران گفت: هم اکنون ۲۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های دولتی و خصوصی گیلان بستری هستند و میانگین پذیرش روزانه این بیماران بین ۳۵ تا ۵۰ نفر متغیر است.

 ارسلان سالاری گفت: تعطیلات ۱۵ روز گذشته باعث افزایش میزان تردد مسافرین استان گیلان و متعاقباً افزایش تعداد بستری های بیماران کرونا شد.

وی افزود: این نگرانی وجود دارد که اگر سیل مسافران به استان گیلان سرازیر شود، شاهد افزایش بیماری خواهیم بود و برای جلوگیری از آن انتظار رعایت حداکثر اصول بهداشتی را از مردم داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بیان کرد: مردم باید در مجامع عمومی فاصله گذاری ها را رعایت کرده و از ماسک استفاده کنند.

وی ادامه داد: مهمترین نگرانی ما در این روزها عادی پنداری این بیماری توسط مردم و حضور بیماران مسن و دارای فشار خون بالا و دیابت در جامعه است که در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی میزان ابتلا به کرونا افزایش پیدا کرده و ما را یک گام دیگر از مدیریت این بیماری دورتر می کند.

سالاری گفت: طبق مصوبات ستاد ملی کرونا استفاده از ماسک در جلسات عمومی و تجمعات استان گیلان اجباری شده از مردم خواهش می‌کنیم در این خصوص همکاری های لازم را انجام دهند.

Share