فرماندار صومعه‌سرا خبر داد:

۱۷ واحد صنعتی و تولیدی صومعه‌سرا در تملک بانک‌ها است!

سیدمحمدی با بیان اینکه ۱۷ واحد صنعتی صومعه‌سرا در تملک بانک‌ها است گفت: یکی از اولویت‌های ما در زمینه اقتصادی فعال کردن واحدهای تولیدی راکد است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از شبستان، «سیدجلال سیدمحمدی» صبح امروز (یکشنبه، ۲۹تیر) در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که در محل فرمانداری برگزار شد با اشاره به نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری اظهار کرد: هدف از این نامگذاری ها ترسیم نقشه راه سیاست های کلان کشور است.

فرماندار صومعه‌سرا با بیان اینکه با برنامه ریزی و تدبیر در راستای شعار سال می توان مشکلات شهرستان را کاهش داد، افزود: اگرچه سال را با بحران جهانی کرونا آغاز کردیم و این ویروس کلیه ساختارهای سیاسی، اجتماعی و اقتصادی را در دنیا متاثر کرد و رکود و مشکلات حادی به جهان مستولی شد ولی باید در  راه تحقق شعار جهش تولید  تلاش کنیم تا مشکلات را کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه باید تمام مسائل را مدیریت کنیم و برنامه ای داشته باشیم گفت: تا کنون برآورد وضعیت واحدهای تولیدی را در سطح شهرستان داشته ایم و چهار واحد تولیدی را برای رفع مشکلات به استان معرفی کردیم.

سیدمحمدی با اشاره به اینکه هر ماه تعدادی از واحدهای صنعتی مشکلاتشان بررسی می‌شود تا باری از دوش واحدهای تولیدی برداریم تصریح کرد: در شهرستان ۱۰۳ واحد فعال صنعتی داریم که مشغول فعالیت هستند.

فرماندار صومعه‌سرا با بیان اینکه تعداد شرکت های موجود در شهرک صنعتی ۷۶ واحد است که از این تعداد ۲۸ واحد صنعتی فعال هستند خاطرنشان کرد: اگر واحدهای صنعتی و تولیدی راکد و غیرفعال در شهرستان فعال شوند در میزان اشتغالزایی، بازار  اقتصادی و فعالیت تجاری صومعه سرا موثر  است.

وی با اشاره به اینکه حدود ۱۷ واحد شهرک صنعتی صومعه‌سرا در تملک بانک ها هستند و ظرفیتی است که جامعه را مغفول کرده است اظهار کرد: باید بانکها این واحدها را وارد چرخه کنند و در اجاره دادن و یا فروش واحدها سرعت بیشتری داشته باشند.

سیدمحمدی از اولویت های شهرستان در زمینه اقتصادی را فعال کردن واحدهای تولیدی راکد عنوان کرد و افزود: مشکل اغلب واحدهای راکد و غیرفعال مالی و معوقات بانکی است.

فرماندار صومعه‌سرا گفت: عدم وجود بازار، تحریم‌ها، عدم تقاضا و نبود مراودت تجاری سبب شده که فعالیت اقتصادی برای برخی از واحدها موجود نباشد.

Share