رییس شورای شهر رشت در گفتگو با دیارمیرزا خبر داد؛

یک گام تا بازگشایی خیابان اقتصاد در رشت | اجرای پروژه کمربندی شرقی – غربی در مسیر کانال ژ-۵

حاجی پور گفت: با بازگشایی خیابان اقتصاد شاهد اتصال دو خیابان شریعتی به سعدی خواهیم بود که شرق شهر به شمال را متصل می کند .

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، یکصد و چهل و سومین جلسه کمیسیون برنامه و بودجه عصر روز یکشنبه، برگزار شده بود، در استای کاهش ترافیک بافت مرکزی شهر رشت پس از بحث و بررسی با خرید یک واحد تجاری در خیابان اقتصاد و بازگشایی خیابان مذکور موافقت شد.

رییس شورای شهر رشت در گفتگو با دیارمیرزا در مورد این طرح گفت: با بازگشایی خیابان اقتصاد شاهد اتصال دو خیابان شریعتی به سعدی خواهیم بود که شرق شهر به شمال را متصل می کند و با اجرای این پروژه آسیبی که بازار از بابت احداث پیاده راه فرهنگی دیده تا حدودی جبران خواهد شد.

وی با بیان اینکه اعتبار اجرای پروژه بازگشایی خیابان اقتصاد از اعتبارات ملی باز آفرینی است، گفت: برای این پروژه ۱۰ میلیارد تومان اعتبار از بازآفرینی ملی در نظر گرفته شده است که ۲ میلیارد آن که برای سال ۹۸  است و تا ۳۱ تیر ماه باید جذب شود و در صورت جذب این میزان اعتبار ۸ میلیارد دیگر نیز برای سال ۹۹ در نظر گرفته شده است.

حاجی پور با اشاره به اینکه برای اتمام این پروژه اگر نیاز باشد از اعتبارات داخلی نیز استفاده خواهیم کرد، تصریح کرد: پروژه اتصال شریعتی به سعدی از طرح هایی است که می‌تواند رکود نسبی بازار که ناشی از اجرای پیاده راه فرهنگی به وجود آماده را برطرف کند.

وی با بیان اینکه در شهر رشت گره هایی ترافیکی وجود دارد که با بازگشایی رفع خواهد شد، گفت: علاوه بر خیابان اقتصاد، خیابان های سرچشمه، امام علی و شهید کوچکی، خیابان امام علی و اتصال میدان حضرت ولیعصر به گلسار مطرح است.

رئیس شورای شهر رشت درباره خیابان شهید کوچکی یادآور شد: این خیابان در واقع اتصال میدان توحید به معلم با ۸۵۹ متر است که سرمایه گذار آن نیز تعیین شده است.

اجرای پروژه کانال ژ-۵ در سه فاز

وی در مورد بزرگترین پروژه بازگشایی شهر که مربوط به کانال ژ ۵ است نیز به دیارمیرزا گفت: این پروژه اتصال شرق رشت به غرب رشت خواهد بود که در سه فاز اجرا خواهد شد.

حاجی پور ادامه داد: فاز اول آج بیشه به هلال احمر جاده انزلی، فاز دوم از جاده انزلی به سمت تخت پل پیربازار و فاز سوم از پیربازار به احمد گوراب خواهد بود.

رییس شورای شهر رشت در ادامه از همکاری آب منطقه ای گیلان برای اجرای پروژه ژ ۵ تقدیر کرد و گفت: با همکاری آب منطقه ای گیلان و طی موافقت نامه‌ای که با شهرداری رشت بسته شد در ازای دریافت وجه برای زمین ۱۴ کیلومتری به صورت اجاره ۹۹ ساله به شهرداری واگذار شد و شهرداری هم تعهد داده است که هر ساله کانال ژ ۵ را لایروبی کند.

وی ادامه داد: این توافق نشان می دهد که باید همه فراسازمانی به پروژه نگاه کنند و به مردم فکر کنند.

حاجی پور با اشاره به اینکه پروژه ژ۵ برای به صورت سرمایه گذاری اجرا خواهد شد، گفت: مطالعات این پروژه در حال انجام است و فراخوان نیز انجام شده است و احتمالا سه فاز با سه سرمایه‌گذار انجام شود و امیدواریم تا قبل از نیمه سال این پروژه آغاز شود.

وی با بیان اینکه بیشتر کارهای عمرانی با سرمایه‌گذاری در حال انجام است، اظهار داشت: شهرداری رشت وضعیت مالی خوبی ندارد و بیش از این هم نمی‌توان برای جذب اعتبارات مالی به مردم فشار آورد، هنر شهرداری و شورا در این باید باشد که برای اجرای پروژه‌ها از سرمایه گذاران استفاده کند.

رئیس شورای شهر رشت با بیان اینکه تعدادی از سرمایه گذاران برای پروژه ژ۵ اعلام امادگی کردند، گفت: این فراخوان باید به امضای ۸ عضو شورا برسد و سپس به سرمایه گذار واگذار شود و از انجا که اعضای شورا علاقه مند هستند این پروژه به زودی شروع شود، شاهد همکاری اعضا خواهیم بود.

Share