رئیس هلال ‌احمر خبر داد:

یک میلیون ویال واکسن آنفلوآنزا وارد می‌‎شود|درباره پیاده روی اربعین ابلاغ رسمی نداشتیم

رئیس جمعیت هلال احمر اعلام کرد یک میلیون ویال واکسن آنفلوآنزا وارد می شود تا هر دو بیماری آنفلوآنزا و کرونا را به صورت همزمان نداشته باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا کریم همتی درباره اقدام های جمعیت هلال احمر در زمینه مقابله با کرونا گفت: با توجه به شیوع کرونا در کشور، تمهیدات لازم در زمینه مقابله با آن اندیشیده شده است و واردات واکسن را در دستور کار داریم که در مرحله نخست یک میلیون ویال واکسن را وارد می‌کنیم.

وی توضیح داد که کارهای اولیه انجام شده و به هر مقدار که نیاز باشد واکسن از سوی جمعیت هلال احمر وارد خواهد شد تا هر دو بیماری آنفلوآنزا و کرونا را به صورت همزمان نداشته باشیم و حداقل در افراد پر خطر کمترین میزان بیماری را داشته باشیم تا بتوانیم بر هر دو بیماری فائق بیاییم.

همتی با تاکید بر اینکه برگزاری مراسم پیاده روی اربعین بستگی به وضعیت کرونا در کشور ایران و عراق دارد، افزود: با توجه به ارتباط نزدیک ۲ کشور، اگر کرونا قابل کنترل شود مراسم پیاده روی زائران اربعین را داریم.

وی بیان کرد: جمعیت هلال احمر به عنوان مسئول کارگروه امداد و نجات، آمادگی دارد هر زمان که ستاد مرکزی اربعین تصمیم بگیرد و ابلاغ کند در اسرع وقت همه سازو کارهایی را که از قبل اندیشیده شده است به کار می گیریم تا مردم با راحتی و آرامش برای زیارت به کشور عراق عزیمت کنند.

وی تاکید کرد: تاکنون ابلاغ رسمی در زمینه برگزاری مراسم پیاده روی اربعین، داده نشده و منتظر هستیم تا ستاد مرکزی اربعین این نتیجه را اعلام کند، ما آمادگی کامل برای خدمت به زوار گرانقدر داریم.

Share