رئیس پارک علم و فناوری گیلان خبر داد؛

گیلان یکی از استان‌های پیشرو در زمینه استفاده از فناوری‌های روز است

رئیس پارک علم و فناوری گیلان با اشاره به ظرفیت های این استان در حوزه فناوری، گفت: گیلان دبیرخانه دائم ۵۵ کشور اسلامی دارای پارک علم و فناوری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، «علی باستی» رئیس پارک علم و فناوری گیلان در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی گیلان که در سالن الغدیر استانداری گیلان برگزار شد، اظهارکرد: توسعه علم و فناوری کسب درآمد جوانان جویای کار را سهل تر می کند.‌

باستی با بیان اینکه پارک علم و فناوری گیلان دارای هشت مرکز رشد و سه مرکز نوآوری است، گفت: ۳۵۲شرکت فناور در حال حاضر در گیلان فعال هستند.

وی یادآور شد: در بخش کافه بازار در حوزه رشد صنعت برنامه‌های موبایلی نیز استان گیلان به لحاظ سهم برنامه‌های تولید شده در کشور مقام دوم را به خود اختصاص داده است.

 رئیس پارک علم و فناوری گیلان تصریح کرد: گیلان یکی از استان‌های پیشرو در زمینه استفاده از فناوری‌های روز است و بیش از ۸۰ درصد مردم این استان از خرید آنلاین استفاده می‌کنند.

باستی با بیان اینکه پارک علم و فناوری گیلان در سطح بین‌المللی به‌عنوان دبیرخانه دائمی شبکه کشورهای اسلامی انتخاب شده، اظهار داشت: از بین ۵۵ کشور اسلامی ۳۵ کشور دارای پارک و علم فناوری  است.‌

وی از وجود بیش از ۴۰۰ دستور پخت غذای منحصر به فرد در استان خبرداد و گفت: از این حیث شهر رشت به عنوان تنها شهر خلاق خوراک شناسی شناخته شده است.

رییس پارک‌ علم و فناوری استان گیلان در پایان با اشاره به راه‌اندازی فضای کار اشتراکی در پارک علم و فناوری گیلان، خاطرنشان کرد: این فضا مناسب برای برنامه‌نویس‌ها است که طرح توسعه فاز دوم آن نیز در دستور کار قرار گرفت.

Share