در دیدار رئیس‌کل دادگستری گیلان با علما و روحانیون اهل سنت مطرح شد:

کم‌کاری مدیران در انجام وظایف‌شان خیانت به مردم است | شاخص‌های امنیتی گیلان مطلوب است

حجت‌الاسلام خلیلی به قتل رومینا در تالش و تحلیل‌های رسانه‌ای پس از آن اشاره کرد و گفت: عده‌ای همواره در صددند تا اسلام را به نابرابری در حقوق متهم نمایند، لذا بعد از قتل رومینا تلاش کردند تا تصویری کاذب از اسلام ساخته و آن را برای مردم، واقعی جلوه دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی، رئیس کل دادگستری استان گیلان با حضور در مدرسه علمیه محمدیه شهرستان تالش با جمعی از علما و روحانیون اهل سنت استان گیلان دیدار کرد.

حجت‌الاسلام حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری گیلان در آغاز سخنان خود در این دیدار با اشاره به همه گیری ویروس کرونا و همدلی، مواسات و کمک های مومنانه مسلمانان در خلال این بیماری تصریح کرد: اسلام برای امور اجتماعی اهمیت بسیاری قائل است و این از ظرفیت های ذاتی اسلام محسوب می شود لذا لازم است علما و اندیشمندان اسلامی از این موقعیت برای هدایت و سوق دادن انسان­ها به سوی حقایق استفاده کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه ادیان زنده و پویا دارای دو ویژگی، یکی تعدد نفوس و جمعیت و دیگری میزان نفوذ هستند، اظهار داشت: اسلام و مسیحیت با داشتن بیشترین نفوس دارای نفوذ بالایی نیز هستند و از سوی دیگر یهودیت با وجود جمعیتی بسیار کمتر از نفوذ بسیار بالایی در جهان برخوردار است.

خلیلی، تصویری که از اسلام توسط دشمنان ساخته شده را مغایر با واقعیات و در ضدیت با ذات دین اسلام دانست و اظهار داشت: دشمنان از نفوذ خود در راستای تخریب چهره اسلام استفاده می‌کنند چنانکه با به وجود آوردن داعش و القای دو خصوصیت بارز خشونت و تعدد زوجات، مصداقی از شدیدترین خشونت‌های غیرانسانی را به اسلام نسبت داده و برای مردم جهان به نمایش گذاشتند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، هویت را در عصر کنونی ساخته و پرداخته رسانه‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: امروزه رسانه‌ها همواره قبل از واقعیات قرار می‌گیرند چنانکه ابتدا واقعیت را ساخته، سپس افکار مردم را به آن سوق داده و هدایت می‌نمایند.

رئیس کل دادگستری گیلان در ادامه اذعان داشت: امروزه فضای مجازی با تصاویری که خلق می‌کند واقعیت‌های کاذبی را در ذهن و فکر مردم تجلی می‌بخشد و رسالت متفکرین و علما در این برهه این است که واقعیت‌ها را با استفاده از ظرفیت‌های دین مبین اسلام به نحوی صحیح برای جامعه تبیین نمایند.

وی همچنین به قتل رومینا در تالش و تحلیل‌های رسانه‌ای پس از آن اشاره کرد و گفت: عده‌ای همواره در صددند تا اسلام را به نابرابری در حقوق متهم نمایند، لذا بعد از قتل رومینا تلاش کردند تا تصویری کاذب از اسلام ساخته و آن را برای مردم، واقعی جلوه دهند.

حجت‌الاسلام خلیلی در پایان با بیان اینکه استان گیلان نسبت به سایر استان‌ها از شاخص‌های مطلوب امنیتی برخوردار است، ابراز داشت: همه ما باید قدردان نعمت امنیت باشیم و برای حفظ آن تلاش نماییم.

وی همچنین کم کاری مدیران در انجام وظایف‌شان را خیانت به مردم دانست و به مسئولان توصیه نمود تا در مقابل مهربانی و اعتماد مردم و در راه خدمت به جامعه خاضعانه تلاش نمایند.

Share