بهمن کامکار در گفتگو با دیارمیرزا مطرح کرد:

کرونا ضربه نهایی را به بازاریان وارد کرد | قلیانسراها بازگشایی شوند

بهمن کامکار، مدیر اجرایی اتحادیه‌های صنفی لنگرود با بیان اینکه کرونا ضربه نهایی را به بازاریان وارد کرده است، یادآور شد: تسهیلات کرونا شامل حال برخی اصناف نشده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، بهمن کامکار، مدیر اجرایی اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی لنگرود در گفتگو با دیارمیرزا که به مناسبت روز اصناف صورت گرفت با تبریک روز ملی اصناف به تمام بازاریان و کسبه گفت: امیدوارم با توجه به شرایط اقتصادی موجود، تمام بازاریان بتوانند موفقیت لازم را به دست آورند.

وی با بیان اینکه اتاق اصناف پشتیبان تمام اتحادیه‌ها و اصناف است، به دیدارهای برگزار شده با مسوولان شهرستان اشاره کرد و گفت: با شرایطی که در پی شیوع کرونا به وجود آمد، اصناف و بازاریان لطمه شدیدی خوردند.

کرونا ضربه نهایی را به بازاریان وارد کرد

کامکار به گرانی بنزین و رشد تورم در ایران اشاره کرد و گفت: در کنار این‌ها تحریم‌های اقتصادی نیز فشار زیادی به بازاریان وارد کرده است.

مدیر اجرایی اتاق اصناف لنگرود با بیان اینکه کرونا ضربه نهایی را به بازاریان وارد کرده است، یادآور شد: در شرایط بد اقتصادی موجود از نماینده لنگرود در مجلس خواستیم که پیگیر جذب اعتبارات و تسهیلات ناشی از کرونا برای بازاریان لنگرود باشد.

کامکار با بیان اینکه تسهیلات کرونا شامل حال برخی اصناف نشده است، افزود: یکی از مطالبات ما از نماینده لنگرود در مجلس پیگیری همین امر بوده است.

۹۵ درصد اصناف قادر به دریافت تسهیلات کرونا نیستند

وی تصریح کرد: یقینا با توجه به شرایطی که دولت اعلام کرده ۹۵ درصد اصناف قادر نیستند که از این تسهیلات استفاده کنند.

کامکار با بیان اینکه یکی از شروط داشتن بیمه تامین اجتماعی بوده است، افزود: بسیاری از واحدها، بیمه شده ندارند و از سوی دیگر سود تسهیلات و زمان بازپرداخت نیز جای بحث دارد.

وی با بیان اینکه توتون و تنباکو در استان گیلان تولید می‌شود و بالغ بر هزار و ۸۰۰ نیرو در سه شیفت در این عرصه مشغول فعالیت هستند، افزود: اصناف در اکثر شهرهای استان گیلان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مشغول کار هستند اما چایخانه‌ها و قلیانسراها هنوز بازگشایی نداشته‌اند که این موضوع مشکلاتی را به وجود آورده است.

عده‌ زیادی در لنگرود منبع درآمد زندگی آنها از قلیانسرا تامین می‌شود

کامکار افزود: عده‌ زیادی در لنگرود منبع درآمد زندگی آنها از قلیانسرا تامین می‌شود و اکنون دچار مشکل هستند که از نماینده عالی دولت در شهرستان نیز می‌خواهیم پیگیر این مشکلات باشند.

مدیر اجرایی اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی لنگرود از جذب مشاور برای تدوین طرح آسیب‌شناسی بازار لنگرود خبر داد و گفت: در این طرح مشاغل جدیدی که می‌توانند زمینه‌ساز درآمدزایی برای لنگرود باشند، شناسایی می‌شود و مشکلات نیز به صورت تخصصی آسیب‌شناسی خواهد شد.

وی با بیان اینکه در زمینه امور مالیاتی و ارزش افزوده نیز جلساتی با مسوولان ذیربط برگزار خواهد شد، افزود: به دنبال راهکارهای قانونی جهت کاهش مشکلات هستیم.

۹ هزار واحد صنفی شناسایی شده در لنگرود داریم

کامکار با بیان اینکه ۹ هزار واحد صنفی شناسایی شده در لنگرود داریم به دیارمیرزا گفت: ۲ هزار واحد بدون پروانه نیز شناسایی شده‌اند و در مجموع ۱۱ هزار واحد صنفی فعال داریم.

مدیر اجرایی اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی لنگرود با اشاره به فعالیت ۲۱ اتحادیه صنفی اظهار کرد: اتاق اصناف لنگرود در راستای شفاف‌سازی، امور خود را به صورت الکترونیک انجام می‌دهد تا در راستای رعایت حقوق شهروندی و عدالت اجتماعی گام موثری برداریم.

Share