حضور رپر آمریکایی در دنیای سیاست؛

“کانیه وست” نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شد

نمایندگان “کانیه وست”، رپر آمریکایی دقایقی پیش از پایان مهلت قانونی، امضاهای لازم را تحویل هیات انتخابات دادند تا نامش وارد فهرست نامزدها در ایالت ایلینوی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، کانیه وست پیشتر مهلت‌های ثبت‌نام در شماری از ایالت‌های آمریکا شامل تگزاس را از دست داده بود اما با پرداخت مبلغی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری واجد شرایط شد.

دست‌کم ۲۵۰۰ امضا از رای‌دهندگان ثبت‌نام شده در ایلینوی لازم بود تا نام کانیه وست وارد فهرست انتخاباتی شود. نمایندگان وست ۴۱۲ ورقه درخواست ارائه دادند و هر برگ معمولا حاوی نام ۱۰ فرد است. مقام‌های انتخاباتی بعدا این امضاها را شمارش می‌کنند.

روز یکشنبه، کانیه وست اولین کمپین انتخاباتی خود را در ایالت کارولینای جنوبی برگزار کرد که کاملا احساسی بود. این رپر آمریکایی درباره خداوند، سقط جنین و جزئیات زندگی خصوصی خودش صحبت کرد و حتی به گریه افتاد اما حرفی از برنامه‌های سیاسی واقعی برای آمریکا نداشت.

کانیه وست که به تازگی گفته بود به اختلال دوقطبی مبتلاست، در روز استقلال آمریکا (چهارم ژوئیه) خبر ورود به رقابت‌ انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد. او پیشتر از دونالد ترامپ، رئیس جمهوری کنونی آمریکا حمایت کرده و در اکتبر ۲۰۱۸ با او در کاخ سفید دیدار داشت.

چنانچه هیچ مخالفتی درباره نامزدی او تا پیش از ۲۱ اوت به هیات انتخاباتی نشود، نام کانیه وست به عنوان نامزد مستقل در فهرست انتخاباتی ایالت ایلینوی خواهد بود.

Share