کارگر: دل کسی به حال کارگران نمی‌سوزد

کارگران شهرداری لوشان شش ماه حقوق معوقه دارند

کارگران شهرداری لوشان از مراجعات مکرر به نهادهای مختلف خبر می‌دهند حال آنکه این مراجعات هنوز منجر به نتیجه‌ای برای وصول مطالباتشان نشده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایلنا، “کارگران شهرداری لوشان شش ماه معوقات مزدی طلبکارند.” این را یکی از کارگران در پاسخ به سوالی می‌گوید و بلافاصله اضافه می‌کند: مگر رسانه‌ای کردن مطالباتمان مشکلی از ما را حل می‌کند؟ بارها موضوع مشکلات‌مان را از طریق خبرگزاری‌ها رسانه‌ای کرده‌ایم. با وجود اطلاع همه مسئولان هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

این کارگر با بیان اینکه دل کسی به حال کارگران نمی‌سوزد، در ادامه تصریح کرد: از ابتدای مهر ماه سال گذشته شهرداری لوشان از طریق سرپرست مدیریت می‌شود. شهریور ماه سال گذشته شهردار به همراه سه نفر از اعضای شورای شهر به دلیل تخلفات مالی موقتا از انجام فعالیت در شهرداری محروم شده‌اند. در طول چند سال گذشته حقوق کارگران معمولا با دو تاسه ماه تاخیر پرداخت می‌شد اما از زمانی که شهرداری با سرپرست اداره می‌شود هر ماه یک حقوق گرفته‌ایم و آخرین حقوقی که دریافت کرده‌ایم مربوط به دی ماه سال ۹۸ بود که در روز پنجشنبه هفته گذشته (دوازدهم تیر ماه) با شش ماه تاخیر به حساب کارگران واریز شد.

وی افزود: در زمینه مشکلات‌مان به هر مسئولی هم شکایت می‌کنیم فقط شنونده است و هیچ اقدامی نمی‌کند. امروز یکشنبه (۱۵ تیرماه) ۱۰۵ روز از آغاز سال جاری(۹۹) می‌گذرد اما هنوز طعم افزایش حقوق سالانه را نچشیده‌ایم. با این رویه اگر حقوق بهمن و اسفند سال گذشته را مرداد و شهریور ماه بگیریم، در مهر ماه حقوق فروردین ماه پرداخت می‌شود.

یکی دیگر از کارگران شهرداری لوشان در ادامه اضافه کرد: متأسفانه ما کارگران هیچ حامی نداریم. هرچه به شورای شهر اعتراض می‌کنیم، فایده ندارد و کسی به دادمان نمی‌رسد!

این کارگر که در واحد خدماتی کار می‌کند، اظهار داشت: در این واحد حدود ۲۰ نفر هستیم. بقیه واحدها مثل فضای سبز و آتش‌نشانی که تعداشان به ۵۰ تا ۶۰ نفر می‌رسد نیز مشکل مشابه ما را دارند.

از قرار معلوم، کارگران به فرمانداری، اداره کار و دفتر نماینده مردم رودبار در مجلس مراجعه کرده‌اند اما تاکنون نتوانسته‌اند دستمزد خود را از مجموعه شهرداری بگیرند.

این کارگران همچنین از شرایط بازنشستگی خود انتقاد دارند: شهرداری به دلیل ناتوانی مالی مطالبات کارگرانی که به مرور بازنشسته می‌شوند را به صورت اقساطی آنهم با تاخیر پرداخت می‌کند.

Share