یادداشت انتقادی صاحب رهبر در واکنش به سخنان حجت الاسلام صفری؛

کارمندان ادارات گیلان را دلسرد نکنیم و موجب تضعیف روحیه آنها نشویم

آقای صفری فرمودید در زمان امام جمعه بودن به شما فرصت حرف زدن نمی‌دادند، همان بهتر که شما حرف نزنید چون اینگونه حرف زدن برای شما که هیچ، اما برای گیلان تبعات خوبی ندارد.

صاحب رهبر/ فعال سیاسی؛

در پی اظهارات جناب صفری که فرمودند رتبه اول فساد اداری متعلق به گیلان است. ابتداً از همه کارمندان محترم و زحمتکش و خدوم ادارات گیلان کمال امتنان و سپاسگزاری را دارم و امیدوارم از حرف های این چنینی دلسرد نشوند و در راه انجام وظیفه و خدمت به خلق مصمم‌تر و پرانگیزه تر حرکت کنند که ان‌شاءلله نزد خدای خلیل الرحمن ماجورند و به آقای صفری یادآوری میکنم که «ان‌الذکری تنفع المومنین» اکثر کارمندان ادارات گیلان از خانواده‌های محترم شهدا و جانبازان و ایثارگران و قاریان قرآن و انسان‌های متعهد و با ایمان هستند و حقا و انصافا انسان‌های خدوم و فداکار و بعضی از نخبگان و از صاحب نظران کشور هستند.

همه ادارات گیلان دارای واحد بسیج و حراست می‌باشد و بنده با اکثر ادارات گیلان مرتبطم و اگر خدای نکرده موردی در اداره‌ای باشد نباید تعمیم داده شود و نیز اگر احیانا فساد در ادارات گیلان زیاد هم باشد نباید از زبان یک نماینده مجلس که آنهم روحانی است بیان شود و گیلان را در کشور بُلد کند، جناب صفری اگر دختر یا پسر شما دچار انحراف شود در بوق و کرنا می‌کنید؟ یقینا نه، بلکه به نوعی سرپوش‌گذاری می‌کنید یا در اصلاح سعی می‌کنید؟

آیا در استان‌های دیگر فساد نیست؟ آیا این صحیح است که کارمندان گیلان را فاسد جلوه دهید؟ آنوقت شما انتظار دارید با اینگونه حرف‌ها و ادبیات، کارمندان گیلان جواب نامه شما را ۴۸ ساعته بدهند؟

فرمودید در زمان امام جمعه بودن به شما فرصت حرف زدن نمی‌دادند، اینگونه حرف زدن برای شما که هیچ، اما برای گیلان تبعات خوبی ندارد.

فرمودید که کمیسیون کشاورزی را انتخاب کردید، باید عرض کنم که شرط ورود به کمیسیون صنایع و انرژی و امنیت ملی و کمیسیون اقتصادی نیازمند تخصص و تجربه است که حضرتعالی در این زمینه‌ها هیچ تخصصی ندارید.

جناب صفری شما در اولین جلسه شورای اداری شهرستان تیغ برداشتید علیه نماینده قبلی، شما هنوز چهار ماه هم نیست که مجلس رفتید املای نانوشته هم غلط ندارد. آقای عباسی سه دوره چهارساله در مجلس حضور داشت آنهم با رای بیش از ۵۰ هزار و در بین نمایندگان کشور این افتخار نصیب گیلان و رودسر شد که ایشان سخنگوی هیت رئیسه مجلس باشد و این نشان از توانایی جناب آقای عباسی دارد. شما نمی‌توانید آقای عباسی و امثالهم را مورد خطاب قرار دهید چون جایگاه ایشان با شما فاصله بسیار دارد. همه ما توده مردم از همه اقشار جامعه باید به پیشکسوتان ما احترام کنیم و از زحماتشان قدردانی کنیم که هر کدام از عزیزان از جمله آقایان رهبری و لاهوتی و ندیمی و شاخصی و دیگران به نوبه خود و به اندازه توان خود به استان و کشور خدمت کردند. اگر این بدعت فتح‌الباب شود فردا شما را هم مورد هجمه و حمله قرار می‌دهند. شما که دنبال وحدت هستید این رفتار و گفتار شما رشته وحدت را پاره و مبدل به تفرقه می‌کند.

شما امام جمعه بودید و مراجعات مردمی داشتید و مردم گرفتار به شما مراجعه می‌کردند اما جایگاه مجلس با امورات عمرانی که اشاره کردید فاصله بسیار دارد؛ به دفتر مطالعات راهبردی‌تان دستور دهید تا به شما قالب نمایندگی مجلس بدهند. برنامه‌های کلان کشوری را رها کردن و به امور جزئی پرداختن نماینده را از مسیر اصلی خارج می‌کند.

مجلس باید مشکلات کشور را حل کند، امروز کشور فوق‌العاده متلاطم است و مردم با فقر و کمبود مواجه‌اند، دلار بیست هزار تومان رسید، سن ازدواج به بالای سی سال رسید، اشتغال و مسکن و هزار مشکل دیگر…

هنوز مردم سیل زده و زلزله زده مشکلات‌شان حل نشده؛ بانک‌ها مثل زالو به جان ملت افتادند؛ آن‌وقت شما به فکر حل جزئی‌ترین مسائل شهرستان هستی!؟ البته تعجب ندارد.

در اوضاع کنونی کشور افراد با تجربه و صاحب نظران خبره باید وارد مجلس شورای اسلامی می‌شدند که متاسفانه برعکس اتفاق افتاد و مجلس یازدهم فوق العاده ضعیف شد تا جایی‌ که نمایندگان با سابقه هم فریادشان بلند شد.

در خاتمه باید عرض کنم که مجلس یازدهم‌ فقط شور دارد؛ بنده هیچ امیدی به مجلس یازدهم ندارم و برای نمایندگان جدید آرزوی توفیق می‌کنم.

پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا: انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

Share