بازدید فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا(ص) از طرح‌های عمرانی علوم پزشکی گیلان؛

پیشرفت ۲۳ درصدی دانشکده پزشکی گیلان | بیمارستان رازی رشت تجدید بنا می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به روند کند اجرای پروژه سایت لاکان، گفت: بیش از ۲۵ سال از آغاز این پروژه می گذرد و در حال حاضر پیشرفت فیزیکی ۲۳ درصدی دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سعید محمد، فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا(ص) و همچنین محمد عبدالله‌پور، فرمانده سپاه قدس گیلان به همراه دکتر ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان از محل جانمایی طرح احداث و توسعه بیمارستان های پورسینا، رازی و همچنین پروژه های سایت لاکان بازدید کردند.

احداث اورژانس و مرکز درمانی جنرال پورسینای رشت

احداث بخش اورژانس مرکز آموزشی و درمانی پورسینا رشت در راستای تبدیل شدن به بیمارستان جامع ، یکی از طرح های بزرگ دانشگاه علوم پزشکی گیلان است. در این طرح عام المنفعه اهدافی همچون  تبدیل شدن مرکز آموزشی درمانی پورسینا به یک مرکز آموزشی و درمانی  جنرال، احداث و ساماندهی بخش اورژانس مطابق با استانداردهای بیمارستان ایمن، بهبود روابط درون بخشی و میان بخشی،  برطرف کردن کمبود بخش های بستری داخلی در جهت جنرال شدن و همچنین  خدمات رسانی به بیماران تروما توسط هلی پد دنبال می شود.

ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در جمع خبرنگاران با اشاره به جزئیات فنی اورژانس مرکز آموزشی و درمانی پورسینا، اظهار کرد که اورژانس این مرکز در دو طبقه با زیر بنای ۳۸۰۰ متر مربع هم‌اکنون در دست مناقصه بوده و طبق پیش بینی ها ۳۲ هزار و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار برای ساخت و بهره برداری آن برآورد اولیه شده است.

به گفته وی برای مرکز جنرال پورسینا نیز هشت طبقه با زیربنای ۱۵ هزار و ۲۰۰ متر مربع پیش بینی شده که این پروژه نیز در دست مناقصه بوده و کارشناسان هزینه ای بالغ بر ۱۲۹ هزار میلیون تومان برای آن پیش‌بینی کرده‌اند.

اذعان قرارگاه خاتم الانبیا به پایین بودن تخت های درمانی کشور نسبت به متوسط جهانی

سعید محمد، فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا نیز در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران با  بیان اینکه کمبود تخت‌های بیمارستانی یکی از معضلات کشور است، اظهار کرد که میزان تخت بیمارستانی در کشور ما نسبت به متوسط جهانی بسیار پایین‌تر بوده و این نقیصه در دوران بحران کرونا خود را بیش از پیش نشان داده است.

به گفته فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء یکی از معضلات گیلان، نبود تخت بیمارستانی کافی در مراکز درمانی است اما در عین حال تلاش های دانشگاه علوم پزشکی گیلان و کادر سلامت استان در جهت کنترل ویروس کرونا ستودنی است.

تکمیل بیمارستان های نیمه کاره، چشم انداز پیش رو قرارگاه خاتم الانبیا

سعید محمد از اتخاذ راه‌حل‌های مناسب جهت رفع مشکل کمبود تخت بیمارستانی در مراکز درمانی خبر داد و گفت: مقرر شده برای حل این مشکل، قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در پروژه‌های بیمارستانی ورود کند و حجم زیادی از فعالیت‌ها را برعهده بگیرد، از این رو تکمیل بیمارستان‌های نیمه‌کاره را در دستور کار داریم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء در ادامه، اشاره ای به برنامه های این قرارگاه در جهت تکمیل پروژه‌های مراکز درمانی در گیلان داشت و اذعان کرد که قرار است چند طرح بیمارستانی توسعه‌ای را در مراکز آموزشی و درمانی رازی و پورسینای رشت به‌صورت تهاتر با املاک سرمایه ای انجام شود.

بهبود تخت‌های درمانی کشور ظرف سه سال آینده توسط قرارگاه خاتم الانبیا(ص)

به گفته محمد، اقدامات مربوط به طرح‌های بیمارستانی و توسعه‌ای باید ابتدا طراحی شوند و با تدابیری که قرارگاه خاتم‌الانبیاء در اکثر استان‌های کشور در دست ساخت و طراحی دارد، ظرف دو تا سه سال آینده وضعیت بیمارستان‌های کشور از حیث تخت‌های بیمارستانی بهبود پیدا می‌کند.

مرکز آموزشی و درمانی رازی رشت تجدید بنا می‌شود

تجدید بنای مرکز آموزشی و درمانی رازی با قابلیت استفاده از استعداد تجاری نیز از دیگر پروژه هایی بود که فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا در جریان آن قرار گرفت.

به گفته سالاری، طرح تجدید بنای مرکز آموزشی و درمانی رازی در هشت طبقه با زیر بنای ۳۵ هزار متر مربع طراحی شده و هم اکنون در دست طراحی است و مطابق پیش‌بینی و برآورد اولیه ۲۹۷ هزار میلیون تومان هزینه دربر خواهد داشت.

آخرین بازدید محمد، فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا از پروژه‌های عمرانی حوزه سلامت گیلان، مجتمع‌های در دست طراحی و ساخت سایت لاکان و پروژه‌های در دست احداث دانشگاه علوم پزشکی گیلان بود.

در سایت لاکان هم اکنون دانشکده های داروسازی و دندانپزشکی مستقر هستند و قرار است دانشکده پزشکی نیز در این سایت احداث شود.

پیشرفت ۲۳ درصدی دانشکده پزشکی گیلان با گذشت ۲۵ سال

آنطور که سالاری اعلام کرده، عملیات احداث دانشکده پزشکی بالغ بر ۲۵ سال در سایت لاکان آغاز به شده،  اما پیشرفت چندانی نداشته است.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، دانشکده پزشکی سایت لاکان با پنج طبقه و با زیربنای ۲۳ هزار متر مربع با پیشرفت فیزیکی ۲۳ درصد احداث شده و برای نهایی شدن نیازمند ۱۲۶ هزار و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار است.

گفتنی است علاوه بر پروژه های فوق الذکر، بیمارستان ۸۰۰ تختخوابی نیز در سایت لاکان در ۹ طبقه با ۷۰ هزار مترمربع در دست طراحی بوده و پیش‌بینی برآورد هزینه آن ۶۸۰ هزار میلیون تومان است.

Share