مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان خبر داد؛

پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی فومن

محسن حسینی گفت: مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی فومن، از زیرساخت‎های مهم شهرستان است و ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،جلسه رسیدگی به مشکلات آب شرب شهرستان فومن، به ریاست فرماندار شهرستان و با حضور نماینده مردم شهرستان های فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان برگزار شد.
محمدرضا محسنی هدف از این جلسه را بررسی مسائل و مشکلات آب شرب شهر و روستا در سطح شهرستان عنوان کرد و افزود: اگر قرار است جهشی در کار باشد، باید نگاه مثبت استان در شهرستان تسری یابد.
وی با اشاره به دعوت از نماینده شهرستان به منظور شرکت در این جلسه، استفاده از ظرفیت وی جهت پیگیری تامین اعتبارات ملی به منظور رفع نیازمندی های این حوزه تاکید کرد.
فرماندار شهرستان فومن با بیان این که تامین آب شرب سالم برای مردم از اولویت های دولت در شهرستان است، افزود: اولویت های ۱۷ گانه شهرستان در دو حوزه اصلاح شبکه و حفر چاه به منظور بهبود آب رسانی به تفکیک روستاها، تعیین شده است.
محسنی در ادامه، با اشاره به اعتبار مورد نیاز به این منظور افزود: جهت اصلاح شبکه، رفع شکستگی‌ها، حفر چاه، استفاده از فیلتر در چاه‌ها و از این قبیل، در شهرستان، ۷،۳ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی می شود.
وی با تاکید بر لزوم جمع آوری فاضلاب افزود: شهرستان فومن با این وسعت نیازمند توجه بیشتر و اعتبار مناسب جهت رسیدگی به مشکلات مربوط به احداث تصفیه خانه و توسعه شبکه فاضلاب است و پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصدی این پروژه مهم قابل قبول نبوده و از مطالبات اصلی مردم شهرستان در این حوزه می باشد.

پیش بینی ۸۸ هزار میلیارد تومان اعتبار برای پروژه های عمرانی
خلیل بهروزی فر نماینده مردم شهرستان های فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با بیان این که شهرستان فومن نیازمند اهتمام بیشتر مسئولین استانی در رفع کاستی های آب شرب آن است، خواستار برنامه ریزی جهت رفع فرسودگی شبکه آب شهری و به ویژه روستایی شد و افزود: مصرف آب در شهرستان با توجه به گردشگرپذیر بودن آن بیشتر است.
وی با بیان این که سهم شورای برنامه ریزی استان در پیش بینی اعتبار برای پروژه های مهم باید افزایش یابد، از پیش بینی ۸۸ هزار میلیارد تومان اعتبار برای پروژه های عمرانی اولویت دار سراسر کشور با تخصیص ۱۰۰ درصد خبر داد.

تعویض الکتروموتورها در چاه های آب ۱۱ روستا

محسن حسینی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان نیز با بیان این که شهرستان فومن دارای ۳۷ حلقه چاه، ۹۸۶ کیلومتر طول شبکه داخلی، ۱۱۰۰ کیلومتر مجموع خطوط و شبکه، ۱۹ هزار مشترک، ۴۸ باب مخزن و ۳۸ باب ایستگاه پمپاژ است، شاخص بهره مندی در شهرستان را ۶۳،۴۴ درصد اعلام کرد که از شاخص ۷۷،۳۲ درصدی استان پایین تر می باشد.
وی با اشاره به وضعیت بودجه ای، اعتبارات پروژه های عمرانی آب در شهرستان را از محل صندوق توسعه ملی ۴،۴ میلیارد تومان با تخصیص ۱۰۰ درصد تخصیص، از ردیف عمومی، ۱۱۰۰ میلیارد تومان با ۳۰ درصد تخصیص و از محل اعتبارات استانی ۱،۴ میلیارد تومان اعلام کرد.
حسینی در ادامه، از تعویض الکتروموتورها در چاه های ۱۱ روستا به منظور کاهش تبعات ناشی از قطع آب در روستاهای شهرستان و خدمات دهی بهتر خبر داد.
وی افزود: مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی فومن، از زیرساخت‎های مهم شهرستان است و ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم در سال جاری وارد مدار بهره برداری شود. همچنین بخش بعدی این پروژه تکمیل خط رفت و برگشت این مخزن خواهد بود و به بیش از ۸ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان نیز در این جلسه به ارائه گزارش عملکرد و اقدامات این اداره در رفع مشکلات آب شرب و آب رسانی به شهرستان پرداخت و افزود: در تلاش برای حفظ پایداری تامین آب شرب برای شهروندان و روستاییان هستیم.

Share