شهردار آستارا خبر داد؛

نگهداری از ۸۰ قلاده سگ در پناهگاه یگان وفادار آستارا با تلاش شهرداری

فعالان اجتماعی و دوستداران حیوانات در طول یک ماه گذشته بیش از ۸۰ قلاده سگ بلاصاحب را از نقاط مختلف شهر آستارا جمع آوری کرده‌اند.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ۸۰ قلاده سگ بلاصاحب شامل ۱۴ سگ نر، ۳۱ سگ ماده و ۳۵ توله سگ با همکاری فعالان اجتماعی در پناهگاه یگان وفادار آستارا و زیر نظر شهرداری این بندر مرزی و در حاشیه باغ پرندگان آستارا نگهداری می‌شوند.

این اقدام با تلاش دوستداران طبیعت موجب شده زنده گیری سگ‌های بلاصاحب و انتقال و ساماندهی آن ها به پناهگاه شده است و این حرکت موجب شده تا باری از دوش شهرداری آستارا برداشته شود.

در این پناهگاه که از اوایل خرداد ماه سال جاری شروع به کار کرده است، روزانه ۱۰۰ کیلو غذا در اختیار این سگ‌ها قرار می‌گیرد و در این میان نقش برخی از دوستداران حیوانات و محیط زیست در تهیه غذای سگ‌های بلاصاحب نیز بسیار تاثیر داشت.

شهردار آستارا با اشاره به گلایه اخیر شهروندان از مشاهده سگ‌های رها و بلا صاحب در سطح شهر گفت: فعالان اجتماعی و دوستداران حیوانات در طول یک ماه گذشته بیش از ۸۰ قلاده سگ بلاصاحب را از نقاط مختلف شهر آستارا جمع آوری و به این مکان منتقل کرده‌اند.

جواد معیتی با اشاره به در نظر گرفتن مکانی برای نگهداری از این سگ ها بیان کرد: شهرداری آستارا زمینی محصور را در نزدیکی باغ پرندگان برای تیمار و نگهداری سگ‌های بلاصاحب اختصاص داده است و سگ‌ها به صورت مرتب در آنجا انگل زدایی و واکسینه می‌شوند.

وی با اشاره به پیش بینی چگونگی تهیه غذا برای این سگ ها نیز عنوان کرد: شهرداری آستارا به مراکز فروش دام و طیور، مواد غذایی و ماهی فروشان، کیسه زباله رایگان توزیع کرده تا دورریز مواد غذایی را تفکیک کنند و برای تغذیه سگ‌ها استفاده شود.

شهردار استارا از شهروندان خواست مشاهده سگ‌های بدون صاحب را به شهرداری آستارا گزارش کنند.

Share