استاندار گیلان در جلسه ستاد تنظیم بازار تأکید کرد:

نرخ تورم در گیلان کمتر از تورم کشوری است|نظارت‌ها بر بازار اثرگذارتر و بازدارنده‌تر باشد

استاندار گیلان با تأکید بر لزوم فعال‌تر شدن گشت‌های مشترک تیم‌های نظارتی برای رصد و پایش بازار گفت: نظارت‌ها باید عینی‌تر، مشهودتر، اثرگذارتر و بازدارنده‌تر باشد و مردم نتیجه آن را ببینند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ارسلان زارع در جلسه ستاد تنظیم بازار استان در سالن غدیر استانداری با یادآوری اینکه متوسط نرخ تورم در استان طی ماه‌های جاری کمتر از تورم کشوری است، اظهار داشت: اما همین مقدار هم قابل قبول نیست.

وی ادامه داد: انتظار داریم در موضوع تعیین قیمت‌ها، منافع تولیدکننده و مصرف‌کننده، همزمان لحاظ شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به تولید محصولاتی همچون چای، برنج، مرغ و … در استان افزود: گرچه راضی به افزایش قیمت مصرف‌کننده نیستیم ولی به‌نظر می‌رسد چنانچه منافع تولید تأمین نشود، تولید پایدار نخواهد ماند.

زارع بیان داشت: از قیمت‌گذاری مهم‌تر؛ نظارت بر حسن اجرای مصوبات و قیمت‌گذاری‌هاست که باید به‌درستی انجام شود.

وی اضافه کرد: نظارت‌ها باید عینی‌تر، مشهودتر، اثرگذارتر و بازدارنده‌تر باشد و مردم نتیجه آن را ببینند.

زارع اقناع جامعه در بحث بازار را موضوعی با اهمیت خواند و گفت: لازم است فعالانه تر عمل شود تا علاوه بر جلب رضایت مردم، کارها نتیجه‌بخش‌تر باشد و به فرمانداران نیز ابلاغ می کنیم نظارت ها بر بازار مستمر و مشهود همراه با اعلام نتیجه به آحاد شهروندان صورت گیرد.

وی همچنین بر لزوم فعال تر شدن گشت‌های مشترک تیم‌های نظارتی متشکل از دستگاه‌های ذیربط تاکید و خاطرنشان کرد: در زمان شیوع کرونا، در حالیکه بسیاری از کشورها به‌دلیل محدودیت صادرات و واردات با کمبود کالاهای اساسی مواجه بودند، اما در کشورمان و نیز استان گیلان؛ شرکت‌های پخش و اتاق اصناف مناسب عمل کردند و با کمبود هیچ‌گونه کالای اساسی مواجه نشدیم که موضوعی بسیار مهم است.

وی یادآور شد: به‌منظور جلوگیری از کمبود ماسک نیز مقرر شد کارگروه تولید، توزیع و نظارت ستاد استانی مدیریت کرونا ، پایش های بیشتری در این ارتباط انجام دهد.

استاندار گیلان در خصوص نرخ خدمات شالیکوبی نیز با اعلام تعیین شدن نرخ این خدمات، بر ضرورت نظارت بر اجرای صحیح آن تاکید کرد.

Share