معاون وزیر ارتباطات تشریح کرد:

نرخ تماس صوتی در پیام‌رسان‌های بومی+ جزییات

به گفته معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، برقراری امکان تماس صوتی با اپراتورهای تلفن همراه با نرخ پیشنهادی دقیقه‌ای ۲۵ تومان در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، پس از فیلتر شدن پیام‌رسان‌ خارجی تلگرام در چندین مرحله، مهاجرت کاربران ۵۰ میلیونی به پیام‌رسان‌های دیگر از جمله نمونه‌های مشابه خارجی و داخلی آغاز شد. اگرچه هنوز تعداد کاربران پیام‌رسان‌های داخلی با رقبای خارجی‌شان قابل مقایسه نیست، اما برخی افراد استفاده از امکانات ابزارهای بومی را به ابزارهای خارجی ترجیح می‌دهند.

حسین فلاح جوشقانی، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به‌تازگی در توییتر نوشت: با توجه به مصوبه‌ی شورای عالی فضای مجازی و رسیدن برخی پیام‌رسان‌ها به پنج میلیون نصب، برقراری امکان تماس صوتی (call out) با اپراتورهای تلفن همراه در دستور کار قرار گرفته است. نرخ پیشنهادی مکالمات فعلا دقیقه‌ای ۲۵ تومان در نظر گرفته شده است.

طبق آمار عملکرد دولت دوازدهم و گزارشی که از زیرساخت منتشر شده، کاربران پیام‌رسان‌های بومی به ۲۰ میلیون رسیده‌ است. البته طبق نظرسنجی‌های صورت‌گرفته تا تیرماه سال گذشته ۴۲.۸ درصد شرکت‌کنندگان از واتس‌اپ، ۴۲.۴ درصد از تلگرام، ۲.۸ درصد از سروش، ۰.۷ درصد از بله، ۰.۶ درصد از آی‌گپ، ۰.۵ درصد  از گپ، ۰.۲ درصد از بیسفون و ۰.۱ درصد از ساینا استفاده می‌کردند که مجموع استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی را حتی کمتر از ۱۰ درصد نشان می‌دهد.

امکان پرداخت از طریق پیام‌رسان‌های بومی از مواردی است که نسبت به پیام‌رسان‌های خارجی، برای این ابزارهای داخلی برتری ایجاد می‌کند. اکنون برخورداری از امکان تماس صوتی برای پیام‌رسان‌های بومی هم می‌تواند ویژگی دیگری باشد که کاربران را به استفاده از این ابزارها تشویق کند.

Share