زاکانی: چند بار با قاضی منصوری دیدار داشتم

ناگفته‌هایی از زندگی طبری به روایت زاکانی | قوای سه‌گانه دچار فساد شبکه‌ای اند

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قطعنامه اخیر شورای حکام در رابطه با فعالیت‌های هسته‌ای ایران، گفت: لازم نیست از ان پی تی خارج شویم و فقط کافی است درصد غنی‌سازی خود را افزایش دهیم تا مسائل و روابط در ریل اصولی خود وارد شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا؛ نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قطعنامه اخیر شورای حکام در رابطه با فعالیت‌های هسته‌ای ایران، گفت: لازم نیست از ان پی تی خارج شویم و فقط کافی است درصد غنی‌سازی خود را افزایش دهیم تا مسائل و روابط در ریل اصولی خود وارد شود.

علیرضا زاکانی عصر شنبه در همایش بسیج اساتید و یادبود شهید مصطفی چمران در تالار شیخ مفید دانشگاه قم، اضافه کرد: با افزایش درصد غنی‌سازی اورانیوم می‌توان با طرف‌های غربی سر میز معامله نشست، آن‌ها فقط در این وضعیت سر میز می‌نشینند و امتیاز می‌دهند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر منطق مقاومت را در این رابطه دنبال کنیم می‌توانیم آن‌ها را زمین‌گیر کنیم.

زاکانی گفت: حال مردم امروز خوب نیست و با مشکلات معیشتی دست‌وپنجه نرم می‌کنند و هیچ ثباتی در عرصه معیشت و فرهنگ برای آن‌ها قابل‌تصور نیست.

وی یادآور شد: وضعیت اقتصاد و فرهنگ امروز کشور رابطه‌ای با اصل انقلاب و رهبری ندارد و فقط نتیجه راهبردها و عملکرد عده‌ای از مسوولان است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ناکارآمدی‌های زیادی در قوای مجریه، قضاییه و مقننه وجود دارد و باید رویکرد و تغییری به سود مردم در هر سه قوه دنبال شود.

وی اضافه کرد: قوه قضاییه باید متحول باشد به‌گونه‌ای مردم شاهد تغییرات ملموس باشند، تغییرات کنونی در قوه قضاییه اندک است و کافی نیست.

زاکانی یادآور شد: وضعیت کنونی دستگاه قضایی مطلوب و قابل‌قبول نیست البته مجلس شورای اسلامی از اقدامات عدالت‌خواهانه در قوه قضاییه حمایت خواهد کرد.

قاضی منصوری یک عامل جزء در پرونده فساد قوه قضاییه است

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: مرگ قاضی غلامرضا منصوری خللی در پرونده “اکبر طبری” ایجاد نمی‌کند چرا که او یک عامل جزء در این پرونده است.

وی ابراز داشت: موضوع پرونده طبری یک مساله پیچیده است و باید ابعاد مختلف آن به‌درستی شناسایی و تبیین شود.

زاکانی تصریح کرد: چند بار با قاضی منصوری در دوران مسولیت در قوه قضاییه دیدار داشتم، او در ظاهر یک انسان تمام انقلابی، خوش‌اخلاق و متدین بود.

وی یادآور شد: با این‌وجود قاضی منصوری در پشت این چهره انقلابی و مومن مآب خود پرونده‌های فساد اقتصادی را همراهی می‌کرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اکبر طبری در ابتدای انقلاب به دلیل فعالیت در گروهک منافقان زندانی شد اما بعد از آزادی از زندان و با ساده‌انگاری عده‌ای فرماندار شهرستان نور در مازندران شد و بعدازآن نیز با زبان‌بازی و رابطه وارد نهاد قضایی گردید.

زاکانی افزود: این فرد با فساد شبکه‌ای و ارتباطاتی که داشت خود را تا معاونت قوه قضایی نیز رسانده است.

“قوای سه‌گانه دچار فساد شبکه‌ای اند”

وی با یادآوری این که فساد سیستماتیک در نظام وجود ندارد، در عین حال مدعی شد که هر سه قوه کشور دچار فساد شبکه‌ای هستند.

زاکانی اظهار داشت: در این شکل از فساد شبکه‌ای افراد فاسد در قوه مجریه، قضا و مقننه با یکدیگر ارتباط و تعامل دارند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی همچنین اظهار داشت: در ابتدای انقلاب اسلامی امام راحل به‌صراحت گفتند که ما اشتباه کردیم که به لیبرال‌ها اعتماد کردیم.

زاکانی تصریح کرد: ایران هر آسیبی در چهل سال گذشته دیده از جبهه لیبرال‌ها دیده است، این مسوولان باوجوداینکه امکانات کشور را در اختیار را دارند اما ذره‌ای اعتقاد به آرمان‌های انقلاب ندارد.

وی اضافه کرد: بسیاری از این افراد لیبرال در قالب اسامی و گروه‌های شبیه به انقلابی‌ها و نیروهای ارزشی روی کار هستند اما در واقعیت هیچ اعتقادی به مسائل بنیادی ندارند.

زاکانی افزود: کسی که حفظ نظام اسلامی را اوجب واجبات نمی‌داند و تبعیت از ولی‌فقیه را الزام‌آور نمی‌داند در جرگه انقلابی‌ها جا نمی‌گیرد.

وی تصریح کرد: کسی که انقلاب را مقدمه ظهور و خود را خادم ملت نمی‌داند و کوخ‌نشینان را به کاخ‌نشینان ترجیح نمی‌دهد نمی‌تواند خود را انقلابی بنمامد.

زاکانی اضافه کرد: آن چیزی که می‌تواند کشور را از وجود این مسوولان نجات دهد بصیرت افزایی و آگاهی بخشی در بین مردم است و در این رابطه انقلابی‌ها کم‌کاری کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: با همین منابع مالی که در کشور وجود دارد نیز می‌توان موجبات رضایت و عدالت اجتماعی را ایجاد کرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت که در مساله پرداخت یارانه‌های نقدی توجهی به اقشار ضعیف نشده است.

بودجه ۱۳۰ هزار میلیارد تومانی یارانه های عمومی

وی اضافه کرد: سال ۹۹، ۱۳۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه به مردم در بودجه پیش‌بینی‌شده و تلاش می‌شود این اعتبارات به دست افراد با نیاز واقعی برسد.

زاکانی افزود: یکی از اشکالات مهم کشور ما این است که توزیع یارانه بنزین بر اساس خودرو انجام می‌شود درحالی‌که ۵۰ درصد از مردم فاقد خودرو هستند.

وی با اشاره به اعزام نفتکش ها به ونزوئلا عنوان کرد: از زمان حرکت این ۵ نفتکش، ۲۴ کشتی آمریکا در منطقه خلیج‌فارس به‌صورت شبانه‌روزی در تیررس نیروهای نظامی بودند و در صورت بروز کوچک‌ترین خطایی با اقدام سریع ایران مواجه می‌شدند.

زاکانی گفت: ایران قبل از حرکت و تخلیه بار این نفت‌کش‌ها، قیمت نهایی آن را از دولت ونزوئلا به بهترین شکل ممکن دریافت کرده بود.

وی در بخش دیگری از سخنان قم اظهار داشت: مجلس یازدهم باوجود تمام انتقادهایی که بر آن وارد است از ۴دوره مجلس قبلی خود قوی‌تر است.

زاکانی ابراز داشت: مجلس به دنبال دولت چابک و انقلابی است و نسبتی هم که با دولت کنونی برقرار می‌کند بر همین اساس خواهد بود.

مجلس، همیار دولت است

زاکانی یادآور شد: مجلس شورای اسلامی به‌عنوان نماینده و نوکر مردم خود را همیار و همکار دولت می‌داند.

وی اضافه کرد: ما می‌خواهیم با دولت همکاری کنیم؛ آغاز این همکاری با مجلس است اما پایان آن بستگی به عملکرد دولت دارد.

زاکانی عنوان کرد: مجلس بردار دولت است اما نه بردار کوچک‌تر آن بلکه برادر بزرگ‌تر آن است و دولت باید همیشه این نکته را به یاد داشته باشد.

وی اظهار داشت: عده‌ای معتقدند مجلس باید پرونده دولت را ببندد و آن را ساقط کند اما ما با این نگاه‌ها کاملا مخالف هستیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه تحول مجلس شورای اسلامی در ۲۰ بند تهیه‌شده و به‌زودی ابلاغ خواهد شد. اگر مجلسی برنامه نداشته باشد به کشور آسیب می‌زند.

توزیع ناعادلانه ثروت در کشور

وی همچنین بیان کرد: ثروت در ایران به‌صورت ناعادلانه توزیع می‌شود و همین مساله بر شکاف‌های طبقاتی دامن می‌زند.

زاکانی گفت: تاکنون و طی سالهای گذشته توزیع ثروت در کشور به عادلانه صورت نگرفته است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: چند پرونده بسیار جدی و بزرگ فساد به پرونده اکبر طبری در قوه قضاییه فعال‌شده است.

زاکانی یادآور شد: دو پرونده‌ای که در روزهای قبل در قوه قضاییه فعال‌شده ارزشی بیش از ۱۰ میلیون دلار دارد که جدا از مسائل مربوط به معاون قوه قضاییه سابق دارد.

قانون گذاران صاحب خانه‌ های خالی مانع از اجرای قانون می‌شوند

وی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: اینکه مالیات از خانه‌های خالی گرفته نمی‌شود این است که برخی از مجریان خود صاحبان خانه‌های خالی هستند.

زاکانی اضافه کرد: قانون مالیات بر خانه‌های خالی سالهاست که روی زمین‌مانده و خاک می‌خورد، سوداگری در مسکن نیازمند وضع مالیات‌های جدی است.

زاکانی تصریح کرد: برای دریافت ۵ هزار میلیارد تومان مالیات از کسبه جزء، ۷ هزار میلیارد تومان هزینه می‌شود که بیشتر از مبالغ جمع‌آوری‌شده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این در حالی است که بسیاری از افراد بسیار ثروتمند کشور مالیات نمی‌دهند.

فساد تاجگردون بسیار پیچیده است

زاکانی همچنین ادعاهایی در خصوص غلامرضا تاجگردون مطرح کرد و گفت که علت اعتراض تاجگرودن این است که ابعاد فساد پیچیده‌ای دارد، رد اعتبارنامه این فرد اصل مبارزه با فساد در درون مجلس است و فرع بر مسائل جاری نیست و من حاضرم هزینه‌های چنین مساله ای را به جان بخرم.

وی ادعا کرد که ستگاه اطلاعاتی کشور ۶ بند فساد را از این فرد شناسایی کرده اما به‌راحتی از فیلتر شورای نگهبان عبور کرده و وارد مجلس شده است.

به گفته نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، ابعاد شبکه سازی این فرد در مباحث اقتصادی کاملا پیچیده است.

زاکانی همچنین گفت: در دو سال اول مجلس یازدهم می‌خواهیم بندهای مغفول مانده قانون اساسی را به کار بگیریم و اصول بر زمین‌مانده آن را اجرا کنیم.

وی بیان کرد: دوران مبارزه در قبل از انقلاب در حکم جهاد اصغر بود و بعد از جنگ تحمیلی جهاد و مبارزه بسیار دشوارتر و پچیده تر شده است.

زاکانی اظهار داشت: علت اینکه امروز کشور در ابعاد مختلف آسیب می بینید این است که تفکر شهید چمران در بین مجریان وجود ندارد.

وی ابرازداشت: تقوا و اخلاص کم نظیر در کنار هوش بالای علمی و نظامی، بصیرت ویژگی مهم شهید مصطفی چمران بود.

Share