شهردار لنگرود مطرح کرد:

محل نگهداری سگ‎ها را شبانه تخریب کردند | تبدیل کشتارگاه سابق به محل بی خطرسازی

رجایی با بیان اینکه شهرداری اقدامات لازم را جهت ساماندهی سگهای ولگرد انجام داده است، افزود: اینکه مرکز نگهداری توسط اهالی تخریب میشود مقصر آن شهرداری نیست و اعضای کارگروه باید به مردم واقعیات را بگویند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مهدی رجایی، با بیان اینکه شهرداری لنگرود دبیر جلسه ساماندهی کنترل حیوانات ناقل بیماری به انسان است، اظهار کرد: جایگاه دائمی نگهداری سگها در روستای خالکیاسر با امکانات مناسب ساخته شد و دوستداران حیوانات نیز در این زمینه فعالیت داشتند اما متاسفانه شبانه اهالی منطقه، محل نگهداری حیوانات را تخریب می کنند و شکایت شهرداری هم به جایی نرسید.

شهردار لنگرود گفت: پیشنهاد ما این است که با توجه اتفاقات صورت گرفته به دنبال نگهداری دائمی نرویم و رویه بی خطرسازی سگهای بلاصاحب را در پیش بگیریم.

وی افزود: تصمیم گیری شده که کشتارگاه سابق به محل بی خطرسازی حیوانات اختصاص پیدا کند که نیازمند همکاری دامپزشکی و سایر دستگاه های مسوول در این زمینه هستیم و شهرداری به تنهایی نمی تواند همه هزینه ها را تقبل کند.

رجایی با بیان اینکه شهرداری اقدامات لازم را جهت ساماندهی سگهای ولگرد انجام داده است، افزود: اینکه مرکز نگهداری توسط اهالی تخریب میشود مقصر آن شهرداری نیست و اعضای کارگروه باید به مردم واقعیات را بگویند.

شهردار لنگرود گفت: اگر قرار است کاری انجام شود، تمام ادارات باید با شهرداری همکاری داشته باشند.

جمع آوری سگها صرفا وظیفه شهرداری لنگرود نیست

به گزارش دیارمیرزا، علی امیدوار معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری لنگرود در این جلسه با بیان اینکه دو راهکار پیش رو داربم، اظهار کرد: یا باید سگها را جمع آوری و نگهداری کنیم و با اینکه پس از جمع آوری، عقیم سازی و رهاسازی شوند.

وی یادآور شد: نباید صرفا از شهرداری لنگرود انتظار داشته باشیم و سایر شهرداری ها و بخشداری های شهرستان نیز پای کار باشند.

امیدوار با اینکه تصمیمات گرفته شده در این جلسه لازم الاجرا است، افزود: اگر در جایی تنش اجتماعی رخ بدهد، باید برخورد قانونی صورت بگیرد و نمی توان اقدام کارشناسی را با اعتراض برخی افراد تعطیل کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری لنگرود با تاکید بر لزوم مشارکت سازمان های مردم نهاد در این زمینه اظهار کرد: باید فرهنگ سازی لازم نیز صورت بگیرد و مردم بدانند که سگهای ولگرد بی خطر هستند.

گفتنی است در پایان کشتارگاه سابق به عنوان محل جمع آوری و بی خطرسازی معرفی شد.

Share