کنایه میرزایی نیکو به نمایندگان مجلس:

قرار بود اولویت نان شب مردم باشد| می‌خواهند با بستن اینستاگرم دل برخی را به دست آورند

قرار بود نان شب مردم در اولویت باشد. در این وضعیت کرونا، تحریم و قطعنامه اولویت این است؟ اینکه اینستاگرام را ببندیم، اسم فرودگاه مهرآباد را تغییر دهیم و … چقدر در اولویت است؟!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از «آزادی»، یک ماهی می‌شود که مجلس یازدهم شروع به کار کرده اما نمایندگان آن برخلاف آنچه وعده داده بودند، در راستای ساماندهی به وضعیت اقتصادی و حل مشکلات اقتصادی کاری نکرده‌اند. همه فعالیت آن‌ها در این زمینه محدود است به فرا خواندن چند وزیر و گزارش گرفتن. در مقابل اما بحث‌های حاشیه‌ای و کم اولویت در مرکز توجه قرار دارد. مثلا همین فضای مجازی که تا کنون دو جلسه صحن علنی را به خود اختصاص داده است.

مجلس یازدهم در یک اقدام بی‌سابقه یک بار به رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تریبون داد تا هرچه فریاد دارد بر سر فضای مجازی بکشد و یک بار هم آذری جهرمی وزیر ارتباطات را خواست تا از سوی محمدباقر قالیباف و دیگران مورد حمله گازانبری قرار بگیرد. فقط این نیست و شاهدیم که آقایان در این مجلس قصد رها کردن موضوع فضای مجازی را ندارند. شاهد آنکه حسن نوروزی، عضو کمیسیون حقوقی مجلس یازدهم، با اشاره به احتمال فیلتر اینستاگرام توسط مجلس یازدهم گفت: «خدا کند این اتفاق افتد. فضای باز اینستاگرام و تلگرام تهدید برای جوانان است و این برای نظام شکنندگی دارد. کمیسیون حقوقی شکل گیرد به جد دنبال فیلتر اینستاگرام خواهیم بود.»

این رویه مجلس اما کاملا برخلاف انتظاری است که از این مجلس می‌رفت و از همین حالا با انتقاداتی مواجه شده است. یکی از این منتقدان قاسم میرزایی نیکو، عضو فراکسیون امید در مجلس دهم است.  او در گفت‌وگویی با «آزادی» گفت: «مطرح کردن برخی از مسائل غیر از هزینه برای کشور چیزی ندارد و موجب دلسردی مردم است. صحبت از محدود کردن فضای مجازی همین اندک امید باقی مانده را از بین می‌برد زیرا الان با فضای مجازی زندگی خود را می گذرانند، کلی از استارتاپ‌ها، مجموعه فروشگاه‌ها و … به فضای مجازی وابسته هستند».

وی افزود: «این حرف‌ها نشانه بسته کردن فضا است البته من فکر می‌کنم که فقط مطرح کردن است چون میخواهند دل برخی را خوش کنند. به هرحال ما افرادی را داریم که در مجلس دهم بودند و الان در هیات رئیسه نشسته‌اند و از اول هم مساله‌شان این بود که فضای مجازی محدود شود». این نماینده پیشین مجلس در نقد سخنان اخیر قالیباف گفت: «قالیباف گفت چرا وقتی ما مکاتبه می‌کنیم باید خارجی‌ها بفهمند، اگر این طور باشد چرا وقتی با بوئینگ و ایرباس پرواز می‌کنید آن‌ها می‌بینند؟ چرا وقتی خریدهای کلان استراتژیک می‌کنید آن‌ها باید ببینند؟ مگه دو نفر فرد معمولی اطلاعات آنچنانی دارد که نباید کسی بفهمد؟! متاسفانه اطلاعات آنچنانی همانجایی است که جلوی انتشار آن گرفته نشد و برخی روی آن مانور داده و بر اساس همان قطعنامه صادر می‌کنند. حرف من این است که اگر مسائل حاد امنیتی و سیاسی و سری و محرمانه مطرح است هرقدر لازم است، فیلتر کنید اما زندگی مردم را محدود نکنید. همه علمای بزرگوار در توییتر هستند اما این شبکه اجتماعی فیلتر است . این مثل همان ویدئو است که اوایل ممنوع بود یا یک وقتی هم می‌گویند رادیو نباشد. حتی یک دوره‌ای گوجه فرنگی را چون فرنگی بود ممنوع کرده بودند. همه این‌ها مواردی است که نه خریدار دار و نه مخاطب جلب می‌کند».

میرزایی نیکو همچنین با اشاره به اولویت‌های کشور در شرایط فعلی گفت: «قرار بود نان شب مردم در اولویت باشد. در این وضعیت کرونا، تحریم و قطعنامه اولویت این است؟ اینکه اینستاگرام را ببندیم، اسم فرودگاه مهرآباد را تغییر دهیم و … چقدر در اولویت است؟! باید به فکر مردم بود که سطح زندگی‌ آنان ظرف مدت سه ماه ۷۵ درصد تنزل پیدا نکند. وقتی دلار از ۱۴، ۱۵ تومان می‌رسد به ۲۰ تومان یعنی ۷۵ درصد ارزش دارایی و پول مردم کاسته شده است. به نظر من این‌ها اولویت کشور است». این نماینده پیشین مجلس همچنین گفت: « تدبیر این قضایا حتما نیازمند توجه خبرگان، نخبگان و مسئولان حکومتی است. اگر آن‌ها مسائل را در نظر گرفته و جلو رانت‌ها و فساد‌ها را نگیرند، مشکلی حل نمی‌شود. دولت هم به تنهایی کار نمی‌تواند انجام دهد.»

Share