دورانگو SRT هلکت 2021 چه ویژگی هایی دارد؟

قدرتمندترین شاسی بلند جهان معرفی شد+ تصاویر

در نمای جانبی رینگ های ۲۰ اینچی آلومینیومی و کالیپرهای قرمز رنگ برمبو با لوگوی اس آر تی بیش از هر چیز دیگر جلب نظر می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از عصرایران، دورانگو شاسی بلند درشت اندام داج است که از سال ۱۹۹۷ تا کنون روی خط تولید قرار دارد. نسل اول این خودرو از ۱۹۹۸  تا ۲۰۰۳، نسل دوم از ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۹ و نسل سوم از ۲۰۱۱ تا کنون روی خط تولید قرار دارد. در این میان نسخه های بسیار متنوعی از فیس لیفت گرفته تا پرفورمنس نیز ارائه شده است.

نسل اول

نسل اول

نسل دوم

نسل دوم

نسل سوم مدل ۲۰۱۱

نسل سوم مدل 2011

با معرفی داج دورانگو ۲۰۲۱ و البته در نسخه اس آر تی هل کت یک افتخار دیگر نصیب این خودرو شده است! و آن لقب قدرتمندترین شاسی بلند کارخانه ای جهان است. زمانی که یک داج با لوگوی SRT معرفی می شود قطعا در رابطه با یک خودروی پرفورمنس صحبت می کنیم حال آنکه لوگوی هل کت یا همان گربه جهنمی مشهور داج نیز بدان اضافه شده که تمامی آمار و اعداد را به بالاترین حد ممکن می رساند!

طراحی| متین اما قدرتمند!

در نمای ظاهری با همان شاسی بلند متین، آرام و البته مقداری مرموز سر و کار داریم! چراغ های اصلی طراحی ساده اما بسیار زیبایی دارند که در مدل ۲۰۲۱ گرافیک داخلی آنها نیز بهبود یافته است. گریل(جلوپنجره) باریک به خوبی میان چراغ های جانمایی شده و بخش کوچکی از بامپر(سپر) را نیز در بر دارد.

بامپر جلو طراحی کاملا اسپرتی دارد که شامل ورودی های هوا و یک برآمدگی لیپ مانند از پایین ترین قسمت آن می شود. به آنچه برای تشریح دماغه عنوان شد باید درپوش موتور این شاسی بلند عضلانی و هود اسکوپ های سه گانه (دریچه هوا) فوق العاده زیبای روی آن را نیز اضافه کنیم. این جزئیات برای درپوش موتور کلاس شاسی بلند غیر معمول و در سبک سدان های قدرتمند است.

در نمای جانبی رینگ های ۲۰ اینچی آلومینیومی و کالیپرهای قرمز رنگ برمبو با لوگوی اس آر تی بیش از هر چیز دیگر جلب نظر می کند. در این بخش همه چیز ساده طراحی شده و اساسا ارتباطی با مد روز در صنعت خودرو ندارد! اما فراموش نمی کنیم که بعضی ها عاشق همین سادگی هستند!

در نمای عقب، چراغ های اصلی بهم پیوسته، حروف نام داج و خروجی اگزوز در طرفین را داریم که ظاهری قرص و محکم به این خودرو داده اند.

کابین و امکانات هوشمند|کلاسیک اما فناورانه

همانطور که در نمای ظاهری براحتی می توان ویژگی های یک اس یو وی آمریکایی را مشاهده کرد در داخل اتاق نیز همین شرایط وجود دارد. اینجا خبری از زاویه های تیز و الگوهایی که فضای کابین یک جنگنده پیشرفته را تداعی می کند، نیست! زیرا همه چیز پیشرفته اما به نوعی کلاسیک طراحی شده است.

دکمه های کنترلی کامل روی فرمان، چرم و جیر با دوخت درشت، عناصر کرومی، نمایشگر اصلی ۱۰.۱ اینچی ویژه تنظیمات سیستم سرگرمی و نشانگر آمپر با نورپردازی اسپرت همان ابتدای ورود به کابین جلب نظر می کنند.

از امکانات این قسمت می توان به پشتیبانی از دستیار صوتی الکسای آمازون و اجرای فرامین صوتی، پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اوتو، وای فای هات اسپات و نمایشگر ۹ اینچی برای قسمت پشت صندلی های ردیف جلو(آپشن) اشاره کرد.

در بخش ایمنی نیز مواردی مانند: ترمز اتوماتیک اضطراری عقب، نوربالای اتوماتیک، ترمز اتوماتیک اضطراری جلو(آپشن) و کروز کنترل تطبیقی، نمایش نقاط کور دید راننده، هشدار خروج از خط و دستیار حفظ خودرو بین خطوط  و … قابل اشاره هستند.

پیشرانه/ یک گربه آتشین!

اینجا قسمتی است که در رابطه با مهمترین ویژگی داج دورانگو اس آر تی هلکت ۲۰۲۱ صحبت خواهیم کرد! جائیکه که پیشرانه ۵.۷ لیتری ۸ سیلندر سوپر شارژ Hemi با ۷۱۰ اسب بخار خروجی و گشتاور ۶۴۵ پوند فوت(۸۷۵ نیوتن متر) قرار گرفته است. این مجموعه با یک جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک هماهنگ شده است.

با این آمار می توان گربه جهنمی درشت اندام داج را قویترین اس یو وی کارخانه ای جهان دانست. داج از ب ام و اکس۵ کامپتیشن، مرسدس بنز جی ال ایی ۶۳ اس و پورشه کاین توربو بیش از ۱۰۰ اسب بخار، خروجی بالاتری دارد. تنها پورشه کاین توربو اس ایی-هیبرید با ۶۷۰ اسب بخار خروجی و گشتاور ۶۶۳ پوندفوت مقداری بدان نزدیک می شود.

شاسی بلند داج در آزمایش های مربوط به شاخص صفر تا ۹۶ کیلومتر؛ طی ۳.۵ ثانیه موفق به ثبت رکورد شده است. بیشینه سرعت آن نیز برابر با ۲۹۰ کیلومتر برساعت است. ظرفیت یدک کشی این خودرو نیز برابر با ۳۹۴۶ کیلوگرم است.

برای توقف دورانگو هلکت سیستم ترمز برند مشهور برمبو با روتورهای ۱۵.۷۵ اینچی و کالیپرهای ۶ پیستونِ در چرخ جلو و در چرخ عقب ۱۳.۸ اینچی با کالیپرهای ۴ پیستون انتخاب شده است.

قیمت پایه این محصول ۸۳ هزار دلار است که در این حالت حدود ۲۰ هزار دلار از داج دورانگو اس آر تی استاندارد گرانتر است.

Share