رئیس سابق دوباره سودای ریاست دارد؟!

علت تغییرات گسترده در لیست اعضای مجمع هیات سوارکاری گیلان چیست؟

ظاهرا فدراسیون سوارکاری به همراه نامه اعلام زمان مجمع، لیست اعضای مجمع را نیز به اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان ارسال کرده است، لیستی که هفت نفر از شانزده نفر آن تغییر کرده‌اند و اینگونه به نظر می‌رسد که این تغییرات گسترده بی‌دلیل نباشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خط اول ورزشی، درحالیکه کمتر از ۲۴ ساعت دیگر، مجمع انتخابات هیات سوارکاری استان گیلان برگزار می شود، لیست اعضای مجمع رای دهنده با تغییرات اساسی روبه رو شده است.

بهمن ماه سال گذشته بود که دوره چهار ساله ریاست دکتر شهدی‌نژاد در هیات سوارکاری گیلان به پایان رسید و طبق قانون باید سرپرستی از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان تعیین می شد تا مقدمات برگزاری انتخابات را فراهم نماید.

اما بنا به دلایلی نامعلوم، که شاید تعطیلی ورزش بخاطر کرونا و یا شکایت شهدی‌نژاد از اداره کل ورزش و جوانان استان در محاکم قضایی، از اهم آنها باشد، هیچ سرپرستی برای این هیات تاکنون برگزیده نشد.

در هر صورت فراخوان برگزاری مجمع انتخاب ریاست هیات، زمستان سال گذشته منتشر شد و افرادی از جمله سیرنگ پوررحیمی رییس انجمن صنفی پرورش دهندگان اسب کاسپین، دکتر غلام‌نژاده دبیر سابق هیات سوارکاری استان در زمان دکتر افشاری، مهدی انتظام رییس هیات چوگان استان گیلان و فردی به نام عبداللهی ثبت نام کرده اند.

لیست اعضای مجمع هیات سوارکاری استان، پیش از شروع کرونا به فدراسیون ارسال شد، ولی به واسطه تعطیلی ورزش در این ایام، انتخابات این هیات تا امروز به تعویق افتاد تا اینکه روز چهارشنبه یازدهم تیر ماه بناست برگزار شود؛ اما یک نکته اساسی، ممکن است سد محکمی در برابر برگزاری این انتخابات باشد.

ظاهرا فدراسیون سوارکاری به همراه نامه اعلام زمان مجمع، لیست اعضای مجمع را نیز به اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان ارسال کرده است، لیستی که هفت نفر از شانزده نفر آن تغییر کرده‌اند و اینگونه به نظر می‌رسد که این تغییرات گسترده بی‌دلیل نباشد.

متاسفانه در تغییراتی هم که داده شد، باشگاه‌ها و افراد توانمند و اهل فن، حذف گردیده‌اند و باشگاه‌ها و افرادی جایگزین شده‌اند که اعتبار و ارتباطشان با جامعه سوارکاری بسیار کمتر از نفرات پیشین می باشد.

گفتنی است، خود شهدی‌نژاد که ریاست درمان سازمان تامین اجتماعی گیلان را نیز برعهده دارد بواسطه مشغله فراوان، فرصت چندانی برای رسیدگی به اوضاع هیات را نداشته است، این را از اندک مسابقات دست و پا شکسته ای که در این چهار سال در گیلان برگزار شد، می‌توان فهمید.

خودش نیز به این موضوع اشراف داشته، از همین رو درست در پایان دوره چهار ساله بلافاصله استعفای خود را تقدیم اداره کل ورزش کرده است، اما بر همگان پوشیده است، وی چرا ناگهان تغییر عقیده داده و قصد پس گرفتن نامه استعفای خود را داشته است؛ وی حتی وقتی با مقاومت اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان در این راستا مواجه شد، از مراجعه به محاکم قضایی نیز دریغ نکرد تا بتواند مجدد در هیات سوارکاری فعالیت نماید.

اکنون با اتفاقات رخ داده شده؛ برخی از کاندیداها به غلط تصور می کنند، تغییرات گسترده در لیست اعضای مجمع از سوی فدراسیون، بی ارتباط به تلاش‌های رییس پیشین برای بازگشت به هیات نیست، در صورتیکه شهدی‌نژاد اگرچه از مسیر قضایی نتوانست حرفش را به کرسی بنشاند ولی یقینا هرگز از ارتباطات خود با مقامات ارشد فدراسیون اهرمی برای بازگشت مجدد به هیات سوارکاری استفاده نمی‌کند.

در هر صورت امید است، اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان از حق قانونی خود بهره برده و بتواند جلوی این تغییرات ناگهانی و گسترده لیست اعضای مجمع را بگیرد تا انتخابات هیات سوارکاری استان گیلان در فضایی باز و آزاد و رقابتی برگزار شود.

Share