مدیرکل کمیته امداد گیلان خبر داد:

شناسایی ۲۰۳ نخبه مددجوی کمیته امداد در استان گیلان

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان اظهار کرد: با بررسی‌های اولیه به عمل آمده از مددجویان کمیته امداد استان، تا کنون ۲۰۳ نخبه دانش آموز و دانشجو شناسایی گردیده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، عباس اهرابی از شناسایی نخبگان و مبتکران مددجو خبر داد و خاطرنشان کرد: این اقدام با هدف حمایت جدی از نخبگان و بهره گیری از استعداد علمی و فرهنگی آنها در راستای غنای فعالیتهای فرهنگی این نهاد صورت پذیرفته است.

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان، با بیان اینکه در میان خانواده بزرگ کمیته امداد، نخبگان و فرهیختگانی هستند که می‌توانند در اجرای طرح‌های فرهنگی، اقتصادی و علمی و قرآنی کمک کنند، افزود: در صددیم از این توانمندی به خوبی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان با تحت پوشش قرار دادن ۱۲۴ هزار و ۲۵۹ خانوار توانسته زمینه خدمت رسانی را فراهم کند و در این راستا خدمات متنوعی به مددجویان ارائه می‌شود.

اهرابی با بیان اینکه در استان گیلان ۲۰۳ نخبه را شناسایی کرده ایم، گفت: از این میان ۱۲۸ نفر دانش آموز، ۴۸ نفر دانشجو، ۱۱ نفر طلبه علوم دینی و ۱۶ نفر از غیر محصلین می باشند.

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان، با برشمردن زمینه های نخبگی، عنوان کرد: کمیته امداد استان در حوزه های علمی-پژوهشی، اختراعات، ورزشی، فرهنگی-هنری، علوم قرآنی و تحصیلی اقدام به شناسایی مددجویان نخبه نموده است.

وی، با بیان اینکه از میان نخبگان شناسایی شده، دانشجویان دارای مقالات برتر علمی isc، isa و همایشی، تألیف و ترجمه کتاب علمی می باشند، افزود: تعداد ۵ دانشجو عضو بنیاد ملی نخبگان هستند.

اهرابی، اضافه کرد: در این طرح مددجویان دارای مقام های اول تا سوم جهانی تا استانی در رشته های مختلف ورزشی، مقام های برتر کشوری در مسابقات و رویدادهای هنری، حافظین ۵ تا ۳۰ جزء قرآن کریم، مقام های اول تا سوم مسابقات بین المللی تا شهرستانی در رشته های مختلف قرآنی شناسایی شده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد استان، ادامه داد: مددجویان دارای اختراعات با کد ثبت، رتبه های برتر کنکور سراسری، دانش آموزان، دانشجویان و طلاب دارای معدل بالا، رتبه‌های برتر جشنواره‌ها و مسابقات علمی خوارزمی، رازی و جابربن حیان و دانش آموزان مدارس سمپاد و تیزهوشان از دیگر مددجویان نخبه شناسایی شده باشند.

Share