امام جمعه رشت: آمران به معروف و ناهیان از منکر سعه صدر داشته باشند

سجاد سرافراز دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان شد

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان گفت: جامعه ای سالم است که مردم به دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر عمل کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت الله رسول فلاحتی امروز در مراسم تکریم حسن کربلایی و معارفه حجت الاسلام سجاد سرافراز به عنوان دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اظهار کرد: جامعه ای سالم است که مردم به دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر عمل کنند.

وی تبلیغ، بیان احکام خدا و تبیین امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را بسیار تاثیرگذار عنوان کرد و افزود: عالمان با خون دل خوردن ها احکام دین را به ما رساندند و باید قدردان آن باشیم.

امام جمعه رشت با بیان اینکه خدای متعال برای هر امتی که تشکیل حکومت اسلامی می دهد نخستین هایی را تعیین کرده است، تصریح کرد: نخستین موضوع در حکومت دینی، امر به معروف و نهی از منکر است.

آیت الله فلاحتی به رشد و شکوفایی جمهوری اسلامی ایران در حوزه های مختلف اشاره کرد و گفت: هجوم جوانان به اعتکاف به روستاها کشانده شده ضمن اینکه حضور گروه های جهادی در عرصه های مختلف رشد داشته اما به آن قانع نیستیم و انتظار ما بیش از این است.

وی با اشاره به اینکه سپاه در دل قدرت های فاسد رعب ایجاد کرده است، بیان کرد: امروز ملت های آزاده دنیا به سپاه امید دارند.

نماینده ولی فقیه در گیلان به روایتی از امام علی(ع) مبنی براینکه تمام واجبات در کنار امر به معروف و نهی از منکر قطره ای در برابر آب دریا است، اشاره کرد و یادآور شد: کسی که جهاد می کند از جامعه ای برخاسته که مفاهیم دینی در آن ترویج شده بنابراین جهاد در سایه دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر شکل گرفته است.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه انسان ها در بستر امر به معروف و نهی از منکر رشد و شکوفایی معنوی پیدا می کنند، خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر را باید از خود آغاز کنیم.

وی بر داشتن سعه صدر آمران به معروف و ناهیان از منکر تاکید کرد و افزود: آمر به معروف و ناهی از منکر باید تنها رضای خدا را بخواهد و مانند پدری دلسوز و مهربان باشد زیرا به دنبال ترویج یک اعتقاد است.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان با تاکید براینکه به کارگیری افراد عالم، فاضل و عاقل در این ستاد بسیار مهم است، اظهار کرد: در این مسیر تنها باید رضای خدا مد نظر باشد.

آیت الله فلاحتی، امر به معروف و نهی از منکر را ایجاد شبکه انسان سازی دانست و بیان کرد: ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر باید بتواند تمام مردم در این مسیر به حرکت درآورد.

امام جمعه رشت ، خواستار آموزش امر به معروف و نهی از منکر به مردم شد و تصریح کرد: مردم ما در امتحان ها با سربلندی بیرون آمدند و می توانیم جلوی فسادها در جامعه را بگیریم.

وی با اشاره به معارفه حجت الاسلام سجاد سرافراز به عنوان دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان، اظهار کرد: جذب جوانان برای احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و همکاری با تمام مسئولان استان در ترویج این فریضه الهی مد نظر دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان باشد.

امر به معروف و نهی از منکر کارآمدترین موضوع اجتماعی

قائم مقام ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور نیز در مراسم مذکور به تشکیل این ستاد در سال ۱۳۷۲ اشاره کرد و گفت: پر رنگ تر شدن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه از آرزوهای امام(ره) بود.

حجت الاسلام والمسلمین روح الله میرزایی با اشاره به اینکه سخنرانی مقام معظم رهبری مانیفیست ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر است، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ ستاد احیای امر به معروف باید کاری کند تا مردم وظیفه خود را انجام دهند.

وی، آموزش مردم در راستای ترویج امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر دانست و یادآور شد: وظیفه ستاد این است که مردم بتوانند امر به معروف و نهی از منکر انجام دهند.

قائم مقام ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور با بیان اینکه طبق فرمایش مقام معظم رهبری این فریضه دارای حوزه های بسیار است، تصریح کرد: مهم ترین وظیفه مردم امر به معروف و نهی از منکر مسئولان است.

میرزایی، احیای امر به معروف و نهی از منکر را نیازمند نشان دادن حوزه های مختلف آن به مردم عنوان کرد و افزود: اگر امر به معروف و نهی از منکر به درستی تعریف و تبیین شود جدیدترین، شیرین ترین، کارآمدترین و کارسازترین موضوع اجتماعی است.

وی ادامه داد: اگر امر به معروف و نهی از منکر به درستی تبیین شود تمام مردم مسئولیت پذیر می شوند و هیچ مسئولی جرات کم کاری ندارد زیرا خود را زیر مطالبه مردم می داند.

قائم مقام ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور با اشاره به اینکه معاونت اجتماعی و مطالبه گری این ستاد بیش از یک سال گذشته تشکیل شده است، اظهار کرد: مطالبه گری، امر به معروف و نهی از منکر است.

میرزایی، امر به معروف و نهی از منکر را سبب جلوگیری از روند غلط در جامعه عنوان کرد و افزود: امر به معروف و نهی از منکر کمک کردن به جامعه به ویژه مسئولان است.

وی با بیان اینکه نمی توان جلوی تفریح مردم را گرفت، تصریح کرد: ارائه برنامه در راستای ترویج تفریح سالم به مردم، امر به معروف و نهی از منکر است.

قائم مقام ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور، دومین رویکرد این ستاد را رسانه ذکر کرد و گفت: معاونت آموزش، فرهنگ و رسانه در ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شده است.

میرزایی با تاکید براینکه حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر از برنامه های ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر است، بیان کرد: نیاز بود در استان ها ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شکل بگیرد بنابراین تغییرات کلی در این زمینه در حال انجام است.

تبیین ۱۶ عرصه تخصص گروه های امر به معروف و نهی از منکر

مدیرکل استان ها و دستگاه های ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور نیز با اشاره به رویکرد پویاسازی این ستاد، اظهار کرد: معاونت های مطالبه گری و اجتماعی و همچنین آموزش، فرهنگ و رسانه در ستاد مذکور تشکیل شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حامد ترکاشوند از تبیین ۱۶ عرصه تخصص گروه های امر به معروف و نهی از منکر خبر داد و بیان کرد: عرصه های اجتماعی، اداری، اقتصادی، بهداشت و درمان، تعلیم و تربیت، تفریحات سالم و ورزش، عفاف و حجاب، حقوقی فرهنگی، کارگری، گردشگری، مبارزه با مفاسد، محیط زیست، مسئولین، مهندسی و هنر رسانه در ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر تعریف شده است.

حسن کربلایی دبیر سابق ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان نیز در مراسم مذکور اظهار کرد: در مدت فعالیت خود تلاش کردم ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در ستاد استان دنبال کنم.

حجت الاسلام سجاد سرافراز دبیر جدید ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان نیز با تاکید بر حمایت دستگاه ها در حمایت از این ستاد، گفت: ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر محدود به امر به حجاب و نهی از بی حجابی نیست بلکه امر به معروف و نهی از منکر باید مانند نماز در جامعه تبدیل به فرهنگ شود.

در مراسم مذکور، از تلاش های حسن کربلایی قدردانی به عمل آمد و حجت الاسلام سجاد سرافراز به عنوان دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان معرفی شد.

Share