معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری؛

زیرساخت پارک‌های علم و فناوری گیلان نیازمند توسعه است

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و استاندار گیلان ظهر امروز (سه شنبه) با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه رشت دیدار کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، آیت الله رسول فلاحتی امروز در دیدار دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و هیئت همراه با قدردانی از تلاش های صورت گرفته در عرصه پارک های علم و فناوری کشور اظهار کرد: گیلان نیازمند توجه ویژه و بیشتر به پارک های علم و فناوری و مراکز دانش بنیان است.

وی به پسماند به عنوان معضل استان های شمالی به ویژه گیلان اشاره کرد و افزود: آلودگی رودخانه های زرجوب و گوهررود از آسیب های رشت محسوب می شود.

امام جمعه رشت با اشاره به تلاش ها و موفقیت های جوانان مبتکر گیلانی در عرصه پسماند و آلودگی های زیست محیطی، بیان کرد: نداشتن مکان مناسب یکی از مشکلات جوانان خلاق و مبتکر در استان است.

آیت الله فلاحتی، توجه به جوانان را بسیار مهم و اثرگذار دانست و تصریح کرد: شاهد توجه ویژه به جوانان خلاق و مبتکر در کشور هستیم بنابراین هر قدر برای جوانان خلاق سرمایه گذاری کنید، ارزشمند است.

وی با بیان اینکه فقر زیر سرسبزی گیلان پنهان شده است، خاطرنشان کرد: زباله های به جا مانده گردشگران موجب آسیب به محیط زیست استان شده و می طلبد در این بخش کمک های لازم را داشته باشید.

زیرساخت پارک علم و فناوری گیلان نیازمند توسعه است

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور نیز در دیدار مذکور گفت: در زیرساخت های گیلان سرمایه گذاری مناسبی نشده و پارک های علم و فناوری استان از امکانات بسیاری برخوردار نیستند.

سورنا ستاری بر توسعه زیرساخت پارک های علم و فناوری گیلان تاکید کرد و افزود: وظیفه داریم در عرصه پارک های علم و فناوری و مراکز دانش بنیان استان کمک کنیم و همدلی مسئولان گیلان در این عرصه مهم است.

وی با بیان اینکه از نگاه ما توسعه درون زا است، تصریح کرد: جوانان خلاق و مبتکر گیلانی با ورود در عرصه های مختلف استان اثرگذار هستند.

تقویت زیرساخت پارک های علم و فناوری از اهداف است

استاندار گیلان نیز در دیدار مذکور با اشاره به اینکه تقویت زیرساخت پارک های علم و فناوری و مراکز دانش بنیان از اهداف و برنامه های ما است، اظهار کرد: تامین مالی برای انجام پروژه ها توسط جوانان خلاق و مبتکر بسیار مهم است.

ارسلان زارع به سفر سورنا ستاری معاون رئیس جمهور به استان اشاره کرد و گفت: توسعه شهرک های دانش بنیان از اهداف سفر معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به گیلان است.

Share