سردار نقدی در مراسم بزرگداشت شهیدان «انصاری» و «نورانی»:

زندگی، افکار و رفتار شهیدان انصاری و نورانی بازخوانی شود | شهید انصاری با مردم گیلان رفیق بود

سردار نقدی گفت: شهید انصاری با مردم گیلان رفیق بود به گونه‌ای که وقتی ضد انقلاب برای انجام یک تجمع در خیابان سعدی رشت اطلاعیه صادر کرد این شهید بزرگوار با حضور در رادیو با مردم گیلان صحبت کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سردار محمدرضا نقدی در ارتباط زنده تلویزیونی با مراسم بزرگداشت شهادت شهیدان «انصاری» و «نورانی» و شهدای کارمند استان گیلان با اشاره به اینکه امسال به واسطه شیوع ویروس کرونا یادواره‌های شهدا به صورت غیر حضوری و تلویزیونی برگزار می‌شود، اظهار کرد: شهید انصاری عاشق اسلام و تعالی به سمت آرمان‌های الهی بود.

وی با بیان اینکه همه وجود این شهید بزرگوار وقف حرکت در مسیر تعالی اسلام و انقلاب بود، گفت: انصاری مبارزات خود را از نوجوانی آغاز کرد و بارها تحت تعقیب قرار گرفت تا زمانی که برای ادامه تحصیل به آمریکا رفت در آنجا نیز به مبارزات خود علیه طاغوت ادامه داد و در همان دوران به فلسطین رفته و با دکتر چمران دیدار کرد.

سردار نقدی در ادامه با اشاره به اینکه بعد از پیروزی انقلاب با دعوت استاندار خراسان که از دوستان نزدیک وی بود با وجودی که تنها دفاعیه‌ای مدرک دکترایش باقی مانده بود به ایران برگشت، افزود: وی زمانی که مشاهده کرد انقلاب به وجود او نیاز دارد با سرعت خود را به کشور رساند این باید برای همه ما به عنوان مسئولان نظام اسلامی الگو باشد.

وی با بیان اینکه شهادت، حق همه اخلاص‌ها و تلاش و مبارزات وی در راه اسلام و انقلاب بود، تصریح کرد: وی با چه معنویتی مسئولیت استانداری گیلان را پذیرفت و در تمام دوران استانداری وی شاهد ارتباط صمیمانه با مردم استان، تلاش برای حل مشکلات استان بودیم که با تقوا و اخلاص رفتار می‌کرد. در صورت تشریح رفتار شهید انصاری همگان تصور خواهند که افسانه و یا داستان تعریف می‌کنیم اما به واقع شهید انصاری انسانی با تقوا، با اخلاص، مردم دار بود.

سردار نقدی ادامه داد: شهید انصاری با مردم گیلان رفیق بود به گونه‌ای که وقتی ضد انقلاب برای انجام یک تجمع در خیابان سعدی رشت اطلاعیه صادر کرد این شهید بزرگوار با حضور در رادیو با مردم گیلان صحبت کرد و روز بعد شاهد بودیم که خیل عظیمی از مردم اعم از شهری و روستایی در این خیابان حضور یافتند و توطئه ضد انقلاب خنثی شد.

وی با بیان اینکه شهید انصاری به جای اینکه به فکر آسایش خود و خانواده اش باشد برای خدمت بیشتر به مردم تلاش کرد، افزود: بعد از شهادتش مشخص شد که وی نیمه‌های شب آذوقه به در خانواده‌های محروم و نیازمند گیلان می‌برد.

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران با اشاره به اینکه تمام شهدای ما همین گونه رفتار می‌کردند، تصریح کرد: بازخوانی وصیت نامه شهید انصاری نشان می‌دهند که وی عاشقانه زندگی و مردم را به اسلام دعوت کرد او ولایت مدار و ولایت پذیر بود و بارها از سوی منافقان تهدید شده بود اما ترسی از شهادت نداشت و دست از آرمان‌های خود بردارد.

وی با تأکید بر ضرورت بازخوانی زندگی، افکار و رفتار شهیدان انصاری و نورانی، گفت: باید روحیه جهاد و شهدا احیا شود زیرا رمز ماندگاری انقلاب و نظام اسلامی وجود همین روحیه است.

سردار نقدی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب ایران برای مبارزه در برابر منافقان و استکبار جهانی تنها بود، گفت: امروز با صدور اندیشه و آرمان‌های انقلاب به جهان بسیاری از ملت‌های مظلوم و خسته از نظام سرمایه داری در کنار ما قرار دارند.

وی ادامه داد: نباید مسیر را گم کنیم و برای این منظور نیز نیازمند این هستیم که در مسیر شهدا گام برداریم، شهدا ستاره‌های راه حقیقت هستند.

Share