آیت الله فلاحتی در دیدار مدیرکل و معاونان دیوان محاسبات گیلان:

ریزش‎ها به دلیل کم‎کاری دستگاه‎های نظارتی است|اگر نظارت نباشد انسان دچار خطا می شود

نماینده ولی فقیه در گیلان دیوان محاسبات را امین نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد و گفت: سازمان ها، نهادها و همه کسانی که اموال عمومی را به عهده دارند باید بدانند دیوان محاسبات مچ گیر نیست و کمک کننده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت الله رسول فلاحتی امروز در دیدار مدیرکل و معاونان دیوان محاسبات استان با اشاره به سابقه خوب این نهاد در کشور اظهار کرد: دیوان  محاسبات دارای شباهت هایی با سازمان های نظارت و بازرسی و اداره دارایی است.

وی، دیوان محاسبات را محاسبه گر تمام سازمان ها و دستگاه در عرصه هزینه کرد عنوان کرد و افزود: نظارت موجب جلوگیری از آسیب های اقتصادی می شود.

امام جمعه رشت با تاکید به کارگیری مشاوران خبره در فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی، بیان کرد: مشاور خوب انسان را به موفقیت می رساند.

آیت الله فلاحتی، دیوان محاسبات را امین نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی دانست و تصریح کرد: یکی از آثار تخریبی و  ریزش ها به دلیل کم کاری دستگاه های نظارتی است و اگر نظارت ها دقیق انجام می شد این قدر ویرانگری نداشتیم.

وی، نظارت بر اجرای پروژه ها را بسیار تاثیرگذار عنوان کرد و گفت: اگر نظارت نباشد انسان دچار خطا می شود بنابراین مشاوران امین می توانند در ساماندهی پیمانکاران کمک کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر تشکیل اتاق اندیشه ورز در دیوان محاسبات، خاطرنشان کرد: داشتن طرح و برنامه در امر نظارت اثرگذار است.

آیت الله فلاحتی، وجود گروه حقوقی امین در دیوان محاسبات را مهم ذکر کرد و یادآور شد: خودصیانتی از موضوع های مهم محسوب می شود زیرا اگر خود را صیانت نکنیم ریزش ها ابتدا متوجه ما می شود و بعد به جامعه سرایت می کند.

وی با بیان اینکه سازمان ها، نهادها و همه کسانی که اموال عمومی را به عهده دارند باید بدانند دیوان محاسبات مچ گیر نیست و کمک کننده است، اظهار کرد: سازمان های جامعه هدف دیوان محاسبات باید بدانند این نهاد کمک کننده آنها در اجرای امور است ضمن اینکه نسبت به دستگاه ها باید دلسوزانه و طبق قانون عمل کنید.

رویکرد دیوان محاسبات پیشگیرانه و حذف تخلف در دستگاه ها است

مدیرکل دیوان محاسبات گیلان نیز در دیدار مذکور این نهاد را زیر نظر مجلس شورای اسلامی و بازوی اجرایی قوه مقننه عنوان کرد و گفت: دیوان محاسبات وظیفه نظارت بر امور مالی دستگاه ها را به عهده دارد.

محمدرضا کردلو با اشاره به اینکه رویکرد دیوان محاسبات پیشگیرانه، آموزش، مقابله با فساد و حذف تخلف در دستگاه ها است، بیان کرد: تاکنون دیوان محاسبات در مسیر خود عملکرد موفقی داشته و همچنان با رویکرد پیشگیرانه در خدمت دستگاه های اجرایی است.

وی از حسابرسی ۱۴۰ دستگاه اجرایی گیلان خبر داد و افزود: تاکنون ۵۰۰ تایید اجرایی برای دستگاه ها صادر شده است.

مدیرکل دیوان محاسبات گیلان با بیان اینکه حدود ۱۰۰ گزارش توسط این نهاد تهیه شده است، اظهار کرد: تهیه گزارش های ۴ ماهه و ۸ ماهه را در دستور کار داریم ضمن اینکه تلاش می کنیم در کنار دستگاه های دیگر به عنوان بخشی از نظام اسلامی اثرگذار باشیم.

Share