با توجه به گرمای شدید هوا در کشور؛

رکورد پیک مصرف برق تاریخ شکسته می‌شود | نیروگاه‌های تولید برق در وضعیت هشدار قرار دارند

بررسی‌ها نشانگر آن است به ازای هر یک درجه افزایش دما، یک هزار و ۵۰۰مگاوات مصرف برق کشور بیشتر می‌شود  که با در نظر گرفتن گرمتر شدن دمای کشور در این هفته، احتمالا باید شاهد افزایش بین ۲۵۰۰ تا ۳ هزار مگاواتی مصرف برق باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، شرکت توزیع برق با صدور اطلاعیه‌ای مهم و فوری از افزایش مصرف برق خبر داد و خواستار همکاری بیشتر مشترکان برق شد.

در این اطلاعیه آمده است: نقشه‌های هواشناسی نشانگر آن است که موج گرمای شدیدی که از ابتدای هفته وارد کشور شده، تا سه شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۹ به اوج خود خواهد رسید که همین موضوع باعث افزایش بیش از یک درجه‌ای دمای هوا در این هفته خواهد شد و حتی دما در برخی نقاط کشور به بیش از ۵۰ درجه افزایش خواهد یافت که در این شرایط نیازمند همکاری بیشتر مشترکان برق هستیم.

بررسی‌ها نشانگر آن است به ازای هر یک درجه افزایش دما، یک هزار و ۵۰۰مگاوات مصرف برق کشور بیشتر می‌شود  که با در نظر گرفتن گرمتر شدن دمای کشور در این هفته،  احتمالا باید شاهد افزایش بین ۲۵۰۰ تا ۳ هزار مگاواتی مصرف برق باشیم.

شایان ذکر است آن دسته از مشترکان برق که مصرف خود را ۱۰ درصد کاهش دهند حدود۲۰درصد کاهش هزینه در صورت حساب آنان اعمال می شود.

مشترکین محترم می توانند با رعایت این نکات ضمن کمک به حفظ پایداری شبکه های توزیع برق، هزینه برق مصرفی خود را به حداقل ممکن برسانند:

– همراهی در #پویش_مردمی_مدیریت_کولرها و خاموش کردن کولرهای منازل و محل کار به مدت ۱۵ دقیقه بین ساعت ۲ الی ۳ بعد ازظهر.

– تنظیم درجه ترموستات کولر بین ۲۴ تا ۲۶ درجه سانتیگراد

– عدم استفاده از ماشین لباسشویی، جاروبرقی، اتو و سایر وسایل پرمصرف در ساعات اوج مصرف (۱۲ الی ۱۷ روز) و (۲۰ الی ۲۴ در شب)

– استفاده بهینه و حداکثری از روشنایی طبیعی در روز و خاموش کردن لامپ‌های غیر ضروری

– بسته بودن فضای مجهز به سیستم سرمایشی جهت جلوگیری از هدر رفت سرمای تولید شده (بستن درب‌های ورودی و خروجی و همچنین تمامی پنجره‌ها در زمان استفاده از کولر)

Share