مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان خبر داد؛

رشد بیش از ۵۴ درصدی در حوزه‌های صادرات، تخلیه و بارگیری و کشتی‌های ورودی

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در دیدار مدیر عامل شرکت خدمات دریایی و بندری سینا با بیان اینکه تا به امروز شاهد رشد چشم گیری در حوزه تخلیه و بارگیری و صادرات بوده ایم، گفت: در حوزه صادرات غیرنفتی ۵۴ درصد، تخلیه و بارگیری ۶۷ درصد و تعداد کشتی های ورودی ۵۵ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رو برو بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  عصر روز سه شنبه ۱۷ تیر ماه مدیر عامل شرکت خدمات دریایی و بندری سینا و هیئت همراه از توانمندی ها، زیرساخت ها و پروژه های سرمایه گذاری مجتمع بندری انزلی بازدید و با مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان درراستای همکاری های آتی دیدار کردند.

دکتر حمیدرضا آبایی در این نشست ضمن تشریح فرصت های سرمایه گذاری در بنادر استان گیلان اظهار داشت: اهمیت دریا و تأثیر آن در اقتصاد و زندگی امروزه بشر غیرقابل‌ انکار است و امروز روند صعودی تجارت کشورهای حاشیه دریای خزر بیش از پیش ملموس است.

وی با اشاره به دلایل روند صعودی تجارت کشورهای دریای خزر و توضیحات مبسوط در مورد آن، افزود: بندرانزلی به‌عنوان پرسابقه ترین و شاخص‌ترین بندر حاشیه جنوبی دریای خزر همواره از گذشته تا به امروز به‌ عنوان برند در کشورهای حاشیه دریای خزر مطرح بوده و یک بندر مهم برای بازرگانان، تجار و خطوط کشتیرانی در شمال ایران مورد توجه بوده است.
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه با وجود شیوع ویروس کرونا و تحریم های ظالمانه بنادر کشور نقش آفرینی بزرگی در زمینه تأمین مایحتاج مردم انجام دادند، خاطرنشان کرد: در سالی که گذشت در حوزه صادرات بنادر استان گیلان ۵ در صد رشد را شاهد بودیم.

آبایی با بیان اینکه تا به امروز رشد چشم گیری در حوزه تخلیه و بارگیری و همچنین صادرات کالا نسبت به مدت مشابه سال گذشته رو برو بودیم، تصریح کرد: در حوزه صادرات غیرنفتی ۵۴ درصد، تخلیه و بارگیری ۶۷ درصد و تعداد کشتی های ورودی ۵۵ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به فرصت های سرمایه گذاری مجتمع بندری انزلی و برنامه های توسعه ای آن، اذعان داشت: بنادر گیلان توانایی پهلودهی تمام کشتی‌های حامل کالاهای دریای خزر را دارا بوده است و می تواند در زمینه تامین نیازهای بازار به ویژه کالاهای اساسی و غلات نقش بسزاتری را ایفاد نماید.

گفتنی است در این نشست مدیر عامل شرکت خدمات دریایی و بندری سینا ضمن تشکر از میزبانی بندرانزلی بیان داشتند که از فرصتها و جذابیت های بندر انزلی و مشارکت در این زمینه استقبال می نمایند.

Share