با جضور جمعی از مسئولان؛

راه اندازی دستگاه سی‌تی‎اسکن بیمارستان آستارا | تکمیل بیمارستان لوندویل نیز در دستور کار است

سالاری گفت: دستگاه سی تی اسکن ۱۶ اسلایس از محل منابع وزارت بهداشت و درمان و کمک خیرین و دولت به مبلغ ۵ میلیارد تومان انجام شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دستگاه سی تی اسکن بیمارستان شهید بهشتی آستارا با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نماینده مردم آستارا در مجلس و مسئولان شهرستانی افتتاح شد.

این دستگاه ساخت کشور آلمان بوده است و ضمن سیتی انژیو اندامها جهت تزریق ماده حاجب برای تصویربرداری از بافت‌های نرم انسان قابلیت دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حاشیه این افتتاح گفت: راه اندازی دستگاه سی تی اسکن از آرزوهای دیرینه مردم آستارا بود و امروز با بهره برداری از این دستگاه یکی از نیازهای مهم بیمارستان شهید بهشتی آستارا عملیاتی شد.

ارسلان سالاری افزود: دستگاه سی تی اسکن ۱۶ اسلایس از محل منابع وزارت بهداشت و درمان و کمک خیرین و دولت به مبلغ ۵ میلیارد تومان انجام شده است.

وی با اشاره بر ضرورت تکمیل و تجهیز بیمارستان شهید بهشتی آستارا گفت: در کنار تجهیز این بیمارستان تکمیل بیمارستان ۲۰ خوابی لوندویل نیز در دستور کار است.

سالاری ادامه داد: دستگاه سی تی اسکن بیمارستان شهید بهشتی آستارا روزانه به ۲۰ نفر از بیماران ارائه خدمت خواهد کرد و با توجه به مرزی بودن این شهرستان در حوزه توسعه توریسم سلامت نیز می‌تواند بسیار نقش مهمی را ایفا کند.

وی با اشاره به تراکم جمعیت در این شهرستان و حضور گسترده گردشگر تصریح کرد: حضور گردشگر باعث افزایش تروما جاده ای در کنار سایر سوانح و حوادث بوده و تجهیز حوزه بهداشت و درمان در نقطه صفر مرزی آستارا بسیار ضروری است و دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بسیج تمامی امکانات به طور جد پیگیر مشکلات و تجهیزات حوزه بهداشت و درمان در این شهرستان است.

به گزارش دیارمیرزا در حاشیه این افتتاح با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان یک داروخانه در آستارا به شبانه روزی تبدیل شد تا تعداد داروخانه های شبانه روزی این شهرستان به دو افزایش پیدا کند.

Share