هزینه‌ اجاره یک منزل براساس قیمت کارشناسی در مناطق متوسط تهران است

دفاع عضو هیات رئیسه مجلس از ودیعه ۲۰۰ میلیون تومانی؛ نمی‌توانیم چادر بزنیم!

یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «نمایندگان به دنبال این هستند که نحوه‌ زندگی‌شان با مردم عادی در یک تراز باشد»، از مردم خواست روی کارکرد نمایندگان تمرکز کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا روح‌الله متفکر آزاد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ما متوجه وضعیت کشور هستیم و مجلس شورای اسلامی هم در مورد وضعیت معیشتی و معضلات اقتصادی مردم ورود کرده است. هم و غم ما مسائل اساسی است و از پرداختن به حاشیه‌ها پرهیز می‌کنیم تا مسائل اساسی مردم با این بازی‌ها خراب نشود.

وی ادامه داد: طراحی بعضی‌ها براین است که مجلس شورای اسلامی در حاشیه باشد ما باید مراقبت کنیم تا در شرایط اقتصادی که مردم با آن مواجه هستند تلاطم روانی در جامعه ایجاد نشود. طبیعتا حق ایجاب می‌کند که مسئولین ما مثل مردم عادی زندگی کنند، این موضوعی است که نمایندگان هم به آن حساسند تا نحوه‌ زندگی‌شان با مردم عادی در یک تراز باشد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «حقوق نمایندگان باید معقول باشد و در تراز جامعه حقوق نجومی تلقی نشود»، خاطرنشان کرد: نمایندگان در شهرستان‌ها دفاتری دارند و کسانی هم در دفاتر آن‌ها کار می‌کنند که هزینه‌های اجاره دفتر و هزینه‌های جاری در قالب هزینه دفاتر به نمایندگان داده می‌شود و مبلغی هم برای رفت و برگشت به حوزه انتخابیه به آن‌ها اختصاص می‌یابد این‌ها برای این است که نمایندگان بهتر وظایف نمایندگی خود را انجام دهند.

این عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی درباره‌ هزینه مسکن نمایندگان نیز اظهار کرد: ما درخواست دادیم که از خانه‌های سازمانی برای نمایندگان استفاده شود، اما مجلس شورای اسلامی در حال حاضر خانه سازمانی آماده ندارد. اغلب نمایندگان در تهران ساکن نیستند و طبیعتا نمی‌توانند چادر بزنند باید یکجا را اجاره کنند همچنان که وقتی بخشداری برای ماموریت به شهرستانی می‌رود به او خانه سازمانی می‌دهند. هیات رییسه مجلس شورای اسلامی نیز تصمیم گرفت هزینه‌ اجاره یک منزل را براساس قیمت کارشناسی در مناطق متوسط تهران حساب کند و به نمایندگان بپردازند.

متفکرآزاد ادامه داد: طبیعتا اگر نماینده‌ای بخواهد بالاشهر زندگی کند مجلس شورای اسلامی پولش را نمی‌دهد بلکه مجلس هزینه یک زندگی متوسط در تهران و یک اجاره معقول را می‌دهد و اگر نماینده‌ای خواست در منطقه بالاتری ساکن شود باید از جیب خودش هزینه کند. اکثر نمایندگان هم در اطراف مجلس شورای اسلامی ساکن شده‌اند.

وی با بیان این‌که «هزینه اضافی به نمایندگان پرداخت نمی‌شود»، تصریح کرد: نمایندگان انقلابی و کاربلد هستند و کف جامعه زندگی می‌کنند این‌که گفته می‌شود حقوق آنها ۲۳۰ میلیون تومان است کذب محض است یکبار ودیعه مسکن به نمایندگان پرداخت می‌شود که در طول دوره از حقوق نمایندگان کسر می‌شود و کسی مبلغ بلاعوضی نگرفته است.

این عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: مجلس وقت و انرژی خود را برای حاشیه‌ها نمی‌گذارد. ما از مردم هم می‌خواهیم که روی کارکرد نمایندگان تمرکز کنند اکثریت نمایندگان طمع‌کار نیستند و همان زندگی معمولی در سطح مردم را دارند هیات رییسه مجلس شورای اسلامی هم روی عملکرد نمایندگان نظارت کامل دارد.

Share