خرسندی آمریکا از حمله به نماد دیپلماسی ایران؛

دفاع احمدی از رفتار مجلس با ظریف؛ او دروغگو است و فرافکنی می‌کند!

سخنرانی وزیر امورخارجه ایران در پارلمان با شعار های جنجالی قطع شد و نمایندگان او را دروغگو خطاب کردند. از نظر امریکا این هجم از خشم و هیاهو در مجلس ایران موید انست که تحریم ها کار خود را کرده و ایران را دچار تنشهای مضاعف نموده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، چند روز بعد از آنکه برخی نمایندگان به اصطلاح اصولگرا در جلسه‌ای – که به گفته عباس سلیمی نمین از چهره‌های شاخص اصولگرایی  نه عقلانیتی در آن بود، نه تدبری و نه ادبیات مناسب-  محمدجواد ظریف را آماج حملات و اتهاماتی همچون دروغگویی و خیانت کردند، امروز نماینده رشت از آن برخورد رشت حمایت کرد.

مطابق آنچه که گیل خبر آورده، محمدرضا احمدی سنگری با اشاره به حضور ظریف در مجلس و برخورد او در پاسخ به نمایندگان تصریح کرد: برخورد آقای ظریف اصلاً خوب نبود و حتی برخی از اظهارات ایشان دروغ بود، یک دیپلمات باید سعه‌صدر و طمأنینه داشته باشد، یکی از سیاست‌های غلط آقای ظریف فرافکنی است و از آب گل‌آلود ماهی می‌گیرد اما چون در دوره‌های قبل پاسخ در حد خودش به او داده نمی‌شد، در این دوره نیز گمان کردند پاسخی دریافت نمی‌کنند. البته من واکنش بعضی نمایندگان نسبت به ایشان را نیز درست نمی دانم.

گاردین: حمله تندروها به ظریف نشان از پیروزی امریکا است

وب سایت روزنامه گاردین در گزارشی به حواشی مجلس در روز یکشنبه با حضور ظریف وزیرخارجه کشورمان پرداخت و نوشت که مجلس ایران با نمایشی از خشم و هیاهو وزیر خود را دروغگو خواند، امریکا با این صحنه ها مطمئن شده است که فشار حداکثری در ایران جواب داده و به آنها دستاورد سیاسی خود را در تفرقه داخلی ایران به وضوح دیدند.

 

Share