فرمانده مرزبانی ناجا مطرح کرد؛

دستگیری ۲۷۰ نفر از اشرار و معاندین توسط مرزبانی| توان عملیاتی مرزبانان در گیلان بسیار بالاست

گودرزی با اشاره به آمادگی پاسگاه های مرزبانی و همچنین توان عملیاتی نیروهای مرزبانی هنگ مرزی آستارا، گفت: امنیت بسیار خوبی را در این خطه مرزی شاهد هستیم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سردار سرتیپ ستاد احمد علی گودرزی فرمانده مرزبانی ناجا صبح چهارشنبه در جریان بازید از پاسکاه های مرزی شهرستان مرزی بندر آستارا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهدای استان گیلان در خط مقدم جبهه همواره پیشرو بودند.

گودرزی با اشاره به اینکه در سه ماهه نخست سال جاری ۳۷ تن و ۴۴۴ کیلوگرم انواع مواد مخدر را کشف و ضبط کرده ایم، افزود: نسبت به مدت مشابه سال گذشته این کشفیات ۸۷ درصد افزایش دارد.

وی گفت: در بحث قاچاق، دستگیری اشرار و معاندین ۲۷۰ نفر نیز دستگیر شده‌اند.

فرمانده مرزبانی ناجا تصریح کرد: مرزبانان ما در سه ماه نخست سال علی رغم مشکلاتی که در بحث بیماری کرونا ویروس در دنیا اتفاق افتاده بود و کشور ما هم متاثر از این مهم بود، ۳۷ تن و ۴۴۴ کیلوگرم انواع مواد مخدر را مرزبانان ما کشف کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۷ درصد افزایش را نشان می دهد.

وی ادامه داد: به ویژه در بحث قاچاقچیان مواد مخدر بیش از ۲۷۰ نفر از قاچاقچیان عمده مواد مخدر را همکاران ما دستگیر کردند و این نشان از این دارد که عزم و جزم است.

گودرزی اضافه کرد: در بحث کالای قاچاق و هم در بحث کالاهای ضد فرهنگی که پذیرش آنها در کشور ما هم وجود ندارد و هم ممنوع است، قاچاقچیان به قاچاق کالا متوسل می شوند که با این اقدامات غیرقانونی در دریا مقابله می کنیم.

وی با اشاره به تقویت نیروهای مرزبانی در سواحل گیلان گفت: به زودی شناورهای تیزرو و قابل قبول را با دستگاه های الکترونیکی و اپتیکی در اختیار مرزبانی گیلان قرار می دهیم و ان شاء الله در آینده بسیار نزدیک یک فروند شناور ۶۰ فوتی را به این استان اختصاص می دهیم.

وی تصریح کرد: مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با مواد مخدر و سایر تخلفات عزم جدی و عملکردی مقتدرانه دارد.

گودرزی با اشاره به آمادگی پاسگاه های مرزبانی و همچنین توان عملیاتی نیروهای مرزبانی هنگ مرزی آستارا، گفت: امنیت بسیار خوبی را در این خطه مرزی شاهد هستیم.

فرمانده مرزبانی ناجا افزود: استان گیلان با داشتن مرزی به طول ۲۷۲ کیلومتر مرز دریایی در دریای خزر و مرز خشکی در آستارا از مرزهای امن کشور و در عین حال از مرزهای زیبا و گردشگر پذیر شمال ایران به شمار می رود و در حوزه مبارزه با کالای قاچاق و محصولات ضد فرهنگی فعال است.

وی ادامه داد: در بحث معاهدات و پروتکل ها جمهوری اسلامی ایران از ۱۰۰ سال گذشته با کشور مقابل همکاری بسیار خوبی داشته است.

گودرزی با تاکید بر اینکه مرزهای استان گیلان از امنیت بسیار بالایی برخوردار است، افزود: توان عملیاتی مرزبانان در گیلان بسیار بالاست و فعالیت های آموزشی مرزبانان در این استان افزایش خوبی داشته است.

وی گفت: با کشور جمهوری آذربایجان در زمینه های انواع قاچاق و سایر موارد مرزی و همچنین در بحث های اقتصادی، رفت و آمد های مرزی و کرونا همکاری خوبی داریم.

گودرزی ادامه داد: بیش از ۹۰ درصد کشفیات مواد مخدر از نوع تریاک در دنیا توسط نیروهای انتظامی و مرزبانی جمهوری اسلامی ایران کشف و ضبط و ۴۶ درصد کشف مرفین در جهان توسط پلیس ایران انجام می شود.

فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه ۲۱ درصد هروئین جهان نیز توسط پلیس جمهوری اسلامی ایران کشف می شود، بیان کرد: ۳ هزار و ۸۰۰ شهید گلگون کفن تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شده است.

گودرزی با اشاره به یکی از وظایف مرزبانی گیلان در نقطه صفر مرزی آستارا گفت: استقبال از زوار خارجی اربعین در مرز آستارا در ایام اربعین حسینی (ع) و همچنین ارائه خدمات به آنها جزو وظایف ما شیعیان در این مرز است و سالیانه مرز آستارا میزبان عده کثیری از این زوار است.

وی با اشاره به همکاری مداوم مرزبانان کشور با مرزبانان جمهوری آذربایجان در بحث اربعین حسینی بیان کرد: در سال گذشته بیش از ۲۰ هزار زائر خارجی اربعین از مرز آستارا عبور کردند که با استقبال مناسب کشورمان و ارائه خدماتی مثل نوحه‌خوانی و توزیع زیارت نامه امام حسین (ع) به زبان آذری و انگلیسی راهی زیارت سالار شهیدان اباعبدالله الحسین علیه السلام شدند.

گودرزی ادامه داد: با توجه به استقبال و بدرقه شایسته کشورمان از این زوار هر ساله این جمعیت نسبت به سالهای گذشته افزایش چشمگیری پیدا کرده و افزایش ۳۰ درصدی زوار در سال گذشته از این مرز نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته‌اش گواه این قضیه است.

Share